• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag köpte en enkel skrivare....

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jag köpte en enkel skrivare....

Jag håller på att skriva ut ett korrekturex av en bok och det visar sig att piratfärgerna är bättre än Canons egna. I synnerhet gäller det gröna färger som får bruna nyanser hos Canon. Kanske inte så konstigt egentligen. Canon har väl ingen egen bläcktillverkning.

Skillnaden i pris mellan Canons bläck och piratbläcket är i det närmaste grotesk.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jag köpte en enkel skrivare....

Canonskrivaren fungerar bra, piratbläcket fungerar kanonbra. Vad som inte fungerar bra är papperna. Det verkar omöjligt att hitta 115 g glossy tryckpapper i Sverige. Ska jag bli tvungen att skicka efter från Kina? Där finns det!

Någon som vet var man köper 115 g glossy printing paper? Helst A6 men A4 duger fint det också.

Jappe
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Jag köpte en enkel skrivare....

Just dom har jag skickat efter. Kolossalt proffsig firma med eget brevhuvud och allt möjligt proffsigt jox. Flitig korrespondens via email och förtroendeskapande textatur (finns detta ord på svenska och vad betyder det i så fall?).

Obildad Jappe

Köpte där också. Fick leverans efter 7 dagar. :)
 
Toppen