Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Än har jag aldrig råkat på nåt skåp där inte luckan går öppna tillräckligt. Skulle det vara så får jag väl köra vidareDet fins elskåp med lucka, där den fasta övergången inte får plats, men du kanske har som jag en av varje.
Du ska kunna stänga luckan efter att du kopplat in kabeln, så att ingen obehörig kommer åt den.Än har jag aldrig råkat på nåt skåp där inte luckan går öppna tillräckligt. Skulle det vara så får jag väl köra vidare.
Där ser man, det är aldrig för sent att lära något nytt, tack för tipset. Själv har jag aldrig heller stött på någon (runt mig) som stängt och låst luckan. Men jag ska börja kolla redan i morgon när jag ger mig ut.Du ska kunna stänga luckan efter att du kopplat in kabeln, så att ingen obehörig kommer åt den.
Pålle
Bra enkelt svar.
Hej PålleDu ska kunna stänga luckan efter att du kopplat in kabeln, så att ingen obehörig kommer åt den.
Pålle
Stör det dig finns en ypperlig funktion på hemsidan. Du klickar upp den som står bakom inlägget som irriterar dig så klickar du på: Ignorera så slipper du alla kommentarer från oss som kanske vill skämta eller tillföra ytterligare information som du kanske råkar veta redan.Inlägget blev korrekt besvarat i 3:e svaret sen fortsätter det och fortsätter och f......? Ni som lägger ut bilder på div olika kablar ni har med er tror ni att resten av oss är tappad bakom en vagn ????
Den frågan är vanlig på engelska husbilforum,där anser man ofta att man bör kontrollera alla EUkontakter innan man ansluter.Nu har denna tråd rullat ut och trådskaparen fått ett svar. Men nu är det jag som är lite nyfiken på två inlägg, 33 av Thomas A och 34 Kenth. Vad får ni ut av dom mätarna som ni så stolt visar upp? Använder ni mätarna varje gång för er anslutning till husbilen?
Jag använder testaren vid misstänksamma uttag. Ofta gamla schuko-uttag. Testaren är bra att ha som koll om det är strömavbrott i uttag, kontakter och kablar. Man får ju också en koll om jorden är korrekt.Nu har denna tråd rullat ut och trådskaparen fått ett svar. Men nu är det jag som är lite nyfiken på två inlägg, 33 av Thomas A och 34 Kenth. Vad får ni ut av dom mätarna som ni så stolt visar upp? Använder ni mätarna varje gång för er anslutning till husbilen?
Den förlängning som Ewa & Jocke länkade till är enligt Elinspektionen godkänd.Helt felaktigt, skall vara CEE don och övergång till schuko om det behövs. Framgår tydligt i Svenska standard.
Den förlängning ni länkade till är OK enligt Elinspektionen.Ett annat förslag på skarvsladd är denna.
![]()
Anslutningskabel Smart Living Schuko-hane till CEE-hona Vinklad 25 m
Anslutningskabel Smart Living Schuko-hane till CEE-hona Vinklad 25 m (2032-25) hos Bygghemma.se. ✅ Årets e-handlare 2021. ✅ Alltid med snabb leverans! ✅ Professionell rådgivning.www.bygghemma.se
Det är fortfarande många campingar som har schuckoanslutning, då är det bättre att ha en vanlicg schuko stickpropp i ändan samt en övergång mellan CEE-Schuko enligt tidigare förslag
//Jocke
Det känns betryggandeDen förlängning ni länkade till är OK enligt Elinspektionen.
Det känns betryggande
Vi campar ofta i Frankrike på sommaren, och då är det väldigt ofta schuko uttag. Då känns det bra om det är rätt enligt gällande regler och föreskrifter.
//Jocke