• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Italien, fortkörningsböter

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Vilket översitteri
Håller med undvik Grekland
Ja, tänker man inte hålla sig till reglerna är det bäst att stanna hemma.

Själv har jag kört runt i runt i Grekland med husbil sommar och höst under ca 16 år och har aldrig råkat ut för att bli stoppad av polis eller annan kontroll. Ett fantastiskt fint land att vistas i med många otroliga sevärdheter och fina upplevelser.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.181
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja, tänker man inte hålla sig till reglerna är det bäst att stanna hemma.

Själv har jag kört runt i runt i Grekland med husbil sommar och höst under ca 16 år och har aldrig råkat ut för att bli stoppad av polis eller annan kontroll. Ett fantastiskt fint land att vistas i med många otroliga sevärdheter och fina upplevelser.
Trams.... Då skall vi inte heller köra i Sverige.... För du har säkert fått några böter i Sverige...
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Peter, tråkigt att du tog åt dig. Det var ju inte dig jag citerade.

Vad jag förstått så undviker du inte att köra i Grekland, tvärtom som jag uppfattat det.
Om man sedan av misstag skulle råka bryta några regler är något helt annat. ;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.181
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Peter, tråkigt att du tog åt dig. Det var ju inte dig jag citerade.

Vad jag förstått så undviker du inte att köra i Grekland, tvärtom som jag uppfattat det.
Om man sedan av misstag skulle råka bryta några regler är något helt annat. ;)
Nej... Nej...Gunnar.
Ärligt talat så tyckte jag bara att det var ett dumt sätt att skriva.... För jag tror att de flesta av oss tänker nog hålla sig till trafikreglerna när vi är ute och kör..... ;)
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.428
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Njaaa! Nu är vi utanför trådens råmärken igen! Men jag instämmer gärna ändå! Visst borde man hålla sig därifrån!
Grekland är ett relativ rättslöst land med många annorlunda regler och lagar som grekerna själva inte håller sig till. Men utlänningar skall bötfällas ofta och mycket. Korruptionen känner inga gränser, vägarna är dåliga, för att inte tala om alla farliga stup och höjder, hastighetskameror är många, trafikskyltningen mycket otydligt och ingen följer reglerna ändå. Ett laglöst land där vi inte är önskvärda. Dessutom Grekerna är inte sällan mycket otrevliga och maten går knappt att äta. Stanna hemma vetja!:cool:
:bye:Julian
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.911
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Njaaa! Nu är vi utanför trådens råmärken igen! Men jag instämmer gärna ändå! Visst borde man hålla sig därifrån!
Grekland är ett relativ rättslöst land med många annorlunda regler och lagar som grekerna själva inte håller sig till. Men utlänningar skall bötfällas ofta och mycket. Korruptionen känner inga gränser, vägarna är dåliga, för att inte tala om alla farliga stup och höjder, hastighetskameror är många, trafikskyltningen mycket otydligt och ingen följer reglerna ändå. Ett laglöst land där vi inte är önskvärda. Dessutom Grekerna är inte sällan mycket otrevliga och maten går knappt att äta. Stanna hemma vetja!:cool:
:bye:Julian
...å där trivs Peter, ...Muskatten! :cool::D:applaus:
 
Toppen