• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPhone eller en Android telefon?

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Hade inte inte så bråttom att bestämma mig, men nu har jag i alla fall gjort det. :) Det blir en HTC Sensation.
Några % hit-o-dit med prestandan bryr jag mig inte om.
Samsung utgår för jag har dålig erfarenhet av den och för att alle demo-exen knakar och trillar sönder, iPhone för att 4 av 5 på jobbet har spruckna sådana...,
och de som har HTC är alla nöjda. Så, så blir det.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hade inte inte så bråttom att bestämma mig, men nu har jag i alla fall gjort det. :) Det blir en HTC Sensation.
Några % hit-o-dit med prestandan bryr jag mig inte om.
Samsung utgår för jag har dålig erfarenhet av den och för att alle demo-exen knakar och trillar sönder, iPhone för att 4 av 5 på jobbet har spruckna sådana...,
och de som har HTC är alla nöjda. Så, så blir det.

Jag skulle avvakta med köp till efter iPhone 5:s introduktion. Den kommer inte att ha glas på baksidan men däremot en hel del nyheter.

F

F.d. 5322

Guest

Har inte HTC och liknande lurar, glas? Eller är det en annan sorts glas?

//Lg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Precis som ryktena den senaste tiden har antytt håller Apple i ett specialevenemang på tisdag 4 oktober nästa vecka i sitt eget högkvarter.

Den allmänna förväntningen är att iPhone 5 släpps då men det kan också betyda att iPhone 5 får mer avancerad röststyrning, något som det har ryktats om. Apple kommer också visa upp och förmodligen släppa iOS 5.

Dessutom har det ryktats att företaget också kommer släppa en lågprismodell av iPhone, som fått smeknamnet iPhone 4S då den inte förväntas skilja sig så mycket från iPhone 4.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Min HTC Desire HD har ett gediget metallchassi av unibodytyp, vilket jag tror de flesta HTC lurar har.

Det fanns tillverkare som använde plastskärmar (inte pekskärm) men det blev ingen succé pga känsligheten för repor.

Tyvärr ökar försäkringsärendena (spruckna glas m.m.) när tillverkarna släpper nya telefoner. Det kan ju vara tillfälligheter!

F

F.d. 25168

Guest

Business.dk

Kan väre starten på apple's nedtur.

Kan forstå de er bange for samsung galaxy, og vil göre alt for at bremse samsung.
Sidste kvartal solgte iphone4 20 mill. Og samsung galaxy S2 17 mill.

40% af appels overskud kommer fra salg af iphone.

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

... Dessutom har det ryktats att företaget också kommer släppa en lågprismodell av iPhone, som fått smeknamnet iPhone 4S då den inte förväntas skilja sig så mycket från iPhone 4.

Vad bra! Då kan man räkna med sänkt pris på 4:an, då det är bara en "lågprismodell" som släpps :wink:

Nä, jag bara skojade, men valet är nu lite lättare att ta för en HTC, man kan ju inte vänta till våren. :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

iPhone 4S, en helt ny telefon i samma fordral.

Jag hade hoppats på Apples svar på Google Navigation men den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

Jag får väl klara mig med iGo Primo, Navigon, CoPilot och Waze tills vidare.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad bra! Då kan man räkna med sänkt pris på 4:an, då det är bara en "lågprismodell" som släpps :wink:

Nä, jag bara skojade, men valet är nu lite lättare att ta för en HTC, man kan ju inte vänta till våren. :)

Du kommer att få sänkt pris på gamla iPhone 4, med 8 eller 16 GB!

Motsvarande 99 eller 199 USD (i USA med abonnemang).

F

F.d. 25168

Guest

Det var dette man, som Apple bruger kunne frygte:

Døren vidt åben for Apples konkurrenter

"Resultatet er, at eksempelvis den eksisterende Samsung Galaxy SII teknisk matcher iPhone 4S, og endda på flere områder er mere avanceret - bl.a. med 4G data-forbindelse."

"Apple får det svært
Analytikere peger på, at nu, hvor konkurrenterne langt om længe ser Apple i bakspejlet, vil Apple få meget svært ved at generobre førertrøjen.
For hvis det tempo fortsætter, som konkurrenterne udsender stadig mere avancerede mobiltelefoner i, vil afstanden til Apple blive endnu større. Og om et år, når en designmæssigt fornyet iPhone 5 præsenteres, vil konkurrenterne være endnu længere foran."

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

De som tjänar mest på kinesiska och koreanska Androidtelefoner är Google. Google har köpt Motorola för att kunna ta upp kampen med Apple (iPhone) vilket innebär att andra tillverkare satsar på andra operativsystem som tex Samsung med sitt Bada OS och Nokia m.fl. med Windows OS.

Troligtvis är det två amerikanska företag med enorma forskningsresurser som kommer att dominera smartphonemarknaden på sikt, nämligen Apple (iPhone) och Google (Motorola), de andra får dela på smulorna (Samsung, HTC, Nokia, SonyEricsson m.fl.) Möjligtvis kan ett tredje amerikanskt företag blanda sig i leken, nämligen Microsoft om de köper Nokia.

staffanulla

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2025

Jag är inne på min 3;e phone4 som krånglar, tänk på att de appar du har köpt får du inte tillbaks när det är byte av ny apparat, det är bara att köpa nya appar.:swoon:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag är inne på min 3;e phone4 som krånglar, tänk på att de appar du har köpt får du inte tillbaks när det är byte av ny apparat, det är bara att köpa nya appar.:swoon:

Tråkigt att telefonen har krånglat!

De appar som du har köpt slipper du att betala för igen!

Bara du anger samma identitet på din nya telefon. Detta gäller också iPad. Du betalar också bara en gång om du har appen på flera enheter.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu är det 2012 och S2 har petats från tronen. Nu är det Razr som rankas högst för en kort tid.

F

F.d. 25168

Guest

Nu är det 2012 och S2 har petats från tronen. Nu är det Razr som rankas högst för en kort tid.

Kanske vist, men Icecream kan vel kaldes en uppdatering på linje med den uppdatering der foregik med Iphone :)

Cita M3: Sammanfattar man allt så har det aldrig funnits en så komplett mobil.

Även 2012 ser ut att bli ett starkt år för S II. Mobilen får nya Ice Cream Sandwich och eftersom att det är första versionen av Android som är hårdvaruaccelererat så kan vi för första gången se Galaxy S II utnyttja sin fulla potential. När vi gick in i 2011 hade vi aldrig gett en mobiltelefon maxbetyget 10 och vi har bara kunnat fantisera om hur en fullkomlig mobil känns.

Toppen