• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPhone eller en Android telefon?

F

F.d. 25168

Guest
Sv: iPhone eller en Android telefon?

Pratade med några jobbarkompisar, vars iPhone hade spruckit när de har tappat de, medan HTC med alu-skal tycks klara samma våld utan skador. Däremot verkar det bara vara bara iPhones glas som kan klassas som repsäker.
Tur att man inte har bråttom :p:, det finns mycket att ta hänsyn till om man vill ha den "bästa".

Iphone, Samsung - HTC ingan af dom er repsäker och kan inta klare en tur i asfalten :( Dom brukar alle gorillaglas, så ingen er bedre en den anden :)

Gjorde alle dom overvejelser du gör nu, dengang hvor mit valg faldt på Galaxy S, har nu Galaxy S2 och har intet noget önske om en anden lur :):) Dette er i mine öjne den bedste.

NB: jag bruger også glassögen :)

F

F.d. 25168

Guest

Hehe! Ganska kul skrivet, även om stilen inte är min grej :wink:
Undrar vad Knarrevik kommer att säga? :twitcy:

Han kommer at få en PROP, der er nogen der modsiger en Iphone4 :):)

Samsung galaxy S2 har ledningen for nuvärende, Iphone5 kommer snart, kanske den er bedre, dont know, sedan kommer Samsung med en ny, osv. osv.

Har sagt för, om du köber en Iphone4 eller en Samsung Galaxy S2, bliver du inta ledsen, det er dom 2 alle önsker at slå :)

HTC Sensation, er liten bagud, på processor och hukommelse samt ram, men ellers også en snygg tlf :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man har ibland läst att Android/Apple har si o så många appar, det tävlas visst om att ha flest...
Men jag bryr mig inte om kvantitet utan om kvalitet!
Ska jag använda en app måste den vara stabil och seriös.
Är jag helt fel ute om jag gissar att Apples håller högre kvalitet??
Jag är inte intresserad av spel och sånt, utan bara "seriösa" appar.
Med det som utgångspunkt, vilken "vinner" då? :confused:
De kvalitetsmässigt bästa apparna kommer först till iPhone/iPad, först nu efter ett halvår kommer tex Viber och Skype med video på Android.

Jag såg att många utvecklare går över till Apple. Ett undantag är HBK-medlemmen Hakim med sin Quickstop Europe.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Valet står just nu mellan (jag har inte bråttom…) Samsung GT-i9100 Galaxy S II, Apple iPhone 4 och HTC Sensation.
Jag var inne i en butik för att “klämma” lite på några lurar.
iPhone kändes utan tvekan robustast.
När jag skulle lyfta i Samsungen lossnade hela bakstycket, istället för att stöldskyddsmagneten skulle släppa. Känns inte förtroendegivande!

Jag har både HTC och iPhone och kvalitetskänslan och framför allt enkelheten är överlägsen på iPhone, det kan ingen argumentera emot. Nu kommer snart femman, både telefon och programversion.

F

F.d. 11350

Guest

Hej,

Om du köper en med Android 2.2 eller senare kan du använda den som en wifi router till en laptop e.t.c. Jag har själv en HTC Legend, bra byggkvalitet (aluminium), men den börjar väl vara för gammal nu.

/ Torbjörn

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Jag tror mera på en Android. Har haft en HTC Desire sen den kom ut och den har fungera helt klanderfritt hela tiden. Inte en repa i glaset heller.
Jag har vänner och bekanta som har och har haft iPhone. Dom har fungerat lite si och så.
Så jag rekommenderar klart en Andreoid före iPhone. :yes:

JOE

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tror mera på en Android. Har haft en HTC Desire sen den kom ut och den har fungera helt klanderfritt hela tiden. Inte en repa i glaset heller.
Jag har vänner och bekanta som har och har haft iPhone. Dom har fungerat lite si och så.
Så jag rekommenderar klart en Andreoid före iPhone. :yes:

JOE

Min Desire är en katastrof!

Har bytt högtalare och moderkort men fortfarande samma dåliga ljud.
Skaffade en iPhone som är en dröm i jämförelse. Prova själv!

F

F.d. 25168

Guest

Min Desire är en katastrof!

Har bytt högtalare och moderkort men fortfarande samma dåliga ljud.
Skaffade en iPhone som är en dröm i jämförelse. Prova själv!

Tror der er nogler der, har haft problemer med deres Iphone også, for ikke at nävne antenn. Flash ?

iPhone 4 Problems: What Users Complain about the Most

Presenting 8 Problems with iPhone 4 | iThinkDifferent

Alle smartphone har haft deres problemer, inta bare Iphone :) Detta ser ud til at väre löst for dom flesta.

Styresystemerne Android och IOS, er nok dom bedste och mest stabile på markedet.

More Android Phones are activated in a day than iOS Devices | iThinkDifferent

-geva- köb den du tycker om, android eller iphone, begge er stabile og brugervenlige :)

Bare husk en Android til 1200,-kr er inta lige bra, som dom dyra f.eks Samsung Galaxy S2, iphone ja dom er jo bare dyre, och har mange betalingsapps, der er gratis på android marked.

jdjiveco

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2025

Visserligen lite partisk men Apple är användarvänligare än vad dagens Android. Detta kommer säkert ändra sig. Själv håller jag mig till Apple av den enkla anledningen att hårdvara från samma leverantör brukar funka bra tillsammans. Har en MacBook, Iphone och IPAD och är mycket nöjd med dessa. Dessutom behöver jag inte betala flera ggr för app'ar till iphone och IPAD som t.ex för navigation.

Har även använd Android lur men fördrar iphone...som sagt smaken är som baken.

F

F.d. 25168

Guest

:yes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest

Bedste smartphone sidste år Samsung galaxy S.

Bedste Smartphone i år :)

European Mobile Phone 2011-2012 - Samsung GALAXY S II

50.jpg

The Samsung GALAXY S II should attract huge interest due to its stunning Super AMOLED Plus 4.3-inch (10.9 cm) display as well as the speed of operation offered by a 1.2 GΗz dual core processor. With this device in your hands you feel like you can do whatever you want whether this is browsing the Internet, shooting Full HD video, playing back all kinds of media (most codec’s are included), gaming or taking pictures even in subdued light thanks to the integrated LED flash and 8 megapixel sensor. The super slim 8.49mm body, Android v2.3 operating system and the delightfully user-friendly Touch Wiz UX interface all combine to offer users an exciting and highly competent product.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bedste smartphone sidste år Samsung galaxy S.

Det är säkert en bra telefon men användarupplevelsen med operativsystemet har en bit kvar till Apples iOS.

Jag saknar dock Google Navigation där Android för en gångs skull är först.

F

F.d. 25168

Guest

Det är säkert en bra telefon men användarupplevelsen med operativsystemet har en bit kvar till Apples iOS.

Jag saknar dock Google Navigation där Android för en gångs skull är först.

Om vi mötas, er du velkommen til at leka lite med min galaxy s2, for at du kan få kundskaber om de nye android telefoner, har selv prövat iphone 3 och 4, min använderoplevelse er bedre på galaxy :):)

Google maps, er på trapperne også til iphone, så dit önska bliver opfyldt :):)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om vi mötas, er du velkommen til at leka lite med min galaxy s2, for at du kan få kundskaber om de nye android telefoner, har selv prövat iphone 3 och 4, min använderoplevelse er bedre på galaxy :):)

Google maps, er på trapperne også til iphone, så dit önska bliver opfyldt :):)

Google Maps är inbyggt i iOS (iPhone/iPad) men inte Google Navigation, det kanske var så du menade?

Jag har Androids Froyo i min HTC som inte kan mäta sig med iOS 4 och än mindre med iOS 5 som snart är här. Honeycomb (ver 3)är förhoppningsvis bättre?

F

F.d. 25168

Guest

Google Maps är inbyggt i iOS (iPhone/iPad) men inte Google Navigation, det kanske var så du menade?

Jag har Androids Froyo i min HTC som inte kan mäta sig med iOS 4 och än mindre med iOS 5 som snart är här. Honeycomb (ver 3)är förhoppningsvis bättre?

Selvfölgelig, google navigation ;)

Froyo er passe', gingerbread er efterhånden kommet i v.2.3.4 :) tror honeycomp bare er for tablett's.

F

F.d. 15281

Guest

Hej!
Jag skulle utan att tveka rekommendera Samsung galaxy S2.... Har inte haft några problem med min:)

Mogge

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den beste anbefalingen for Samsung må være Apple sine forsøk på å stoppe salget ved hjelp av krav til domstoler. Leste at det tyske midlertidige salgsforbudet ble vedtatt uten at Samsung fikk lov til å forsvare seg. Beste ved dette vedtaket er at det er begrunnet med fysisk design på apparatene, både phone og Tab - de har avrundede hjøren og sort ramme eksakt som på Samsung sine TV og digitale fotorammer helt tilbake til 2004.

F

F.d. 25168

Guest

Den beste anbefalingen for Samsung må være Apple sine forsøk på å stoppe salget ved hjelp av krav til domstoler. Leste at det tyske midlertidige salgsforbudet ble vedtatt uten at Samsung fikk lov til å forsvare seg. Beste ved dette vedtaket er at det er begrunnet med fysisk design på apparatene, både phone og Tab - de har avrundede hjøren og sort ramme eksakt som på Samsung sine TV og digitale fotorammer helt tilbake til 2004.

Apple er rädd, samsung har haft worldwide sucses med deres galaxy, derfor alle ders domstolsbegäringer ;)

Domstol i tyskland, ophävet forbud i hele europa (undtaget tyskland ) :)

Så vi får se hvad apple finder på fremover

Toppen