• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IOS 7 vad tycks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Roger67

Skönt ändå att Apple äntligen har lyckats fått dit något så självklart som en kalkylator i paddan.

Var hittar man den:confused:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

När man dubbelklickade på home-knappen tidigare fick man upp en lång rad men dom senaste använda apparna. Nu får man upp endast tre stycken och en förstasida på respektive sida.
Ett I-landsproblem kanske men nu är det ett jäkla dragande på listen för att flytta sig samma antal appar till höger:mad:

Hur har man tänkt
 
F

F.d. 53392

Guest
Sv: IOS 7 vad tycks

Dra i sidled så ser du alla. Ända skillnaden sen IOS 6 är att man nu får se vad appen gör just nu.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Roger67

Skönt ändå att Apple äntligen har lyckats fått dit något så självklart som en kalkylator i paddan.

Var hittar man den:confused:


Ja det det var ju just det. Apple har fortfarande inte lyckats klämma in den enklaste funktionen av de alla. Ett mysterium.
Men det är väl för att paddan skall vara lätt att använda....

Missade blicken :rolleyes: i mitt tidigare inlägg för att ironin skulle gå fram....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IOS 7 vad tycks

Det tycks vara de som inte använder iOS7 som är mest negativa till utseendet, undrar varför?
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Nu skämtar ni väl, klart det finns en kalkylator eller? Och vad utseende beträffar kan man väl ha en åsikt utan att använda produkten jag tex tycker att ett flertal bilar ser för gräsliga ut och det är en anledning till att jag inte köper en sådan bil.

Hade lars
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Kalkylator finns i vår padda, även före "uppdateringen".

Jag skall nu försöka återställa till tidigare version efter att ha gjort misstaget att göra en uppdatering, även om jag skulle vilja kalla det en nedgradering.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Kalkylator finns i vår padda, även före "uppdateringen".


Det är möjligt men då är det en app som du har installerat själv.
Av någon outgrundlig anledning så har Apple inte inkluderat någon.

Konstigt då det förutom att man tycker att det är en självklarhet att allt har en räknare inbyggt i dag så är formatet på paddan perfekt. Stor skärm med stora tydliga siffror om man vill.

Extrema Applefanatiker hävdar ju givetvis att det är av omtanke för användarna man struntat i den självklara funktionen...
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Numbers är gratis från och med den iPhone som släpptes igår.


Jo, den verkar ju helt OK. Till Ipaden kostar den dock fortfarande 75:- .

Det är ju inget större problem att hitta en bra och gratis räknare till paddan. Jag tycker bara det är konstigt att man inte slänger in något så simpelt redan från början. Det finns ju med en räknare till Iphonen.
Kanske Apple vill skinna en på 75 spänn till?
 
F

F.d. 53392

Guest
Sv: IOS 7 vad tycks

Jo, den verkar ju helt OK. Till Ipaden kostar den dock fortfarande 75:- .

Det är ju inget större problem att hitta en bra och gratis räknare till paddan. Jag tycker bara det är konstigt att man inte slänger in något så simpelt redan från början. Det finns ju med en räknare till Iphonen.
Kanske Apple vill skinna en på 75 spänn till?

Lite overkill med Numbers som räknare! Det är ju Apples Excelvariant.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IOS 7 vad tycks

Några har fått försämrad batteritid och här är några saker man kan prova.

iOS 7 tillåter mycket mer aktivitet i bakgrunden. Kolla till exempel om du har råkat aktivera automatiska appuppdateringar över mobilnätet (Inställningar -> iTunes och App Store). Om det inte hjälper kan du prova att stänga av bakgrundsaktivitet (Inställningar -> Allmänt -> Bakgrundsuppdatering). Du kan också stänga av individuella appar här.

Batteriproblemen kan också bero på en tredjepartsapp som inte passar ihop med iOS 7 nya bakgrundsaktivitet.

Tvångsavsluta äldre appar som kan tänkas vara väldigt aktiva. Skype och liknande kommunikationsappar, liksom appar som strömmar musik, kan vara batteritjuvar om de inte har uppdaterats för det nya systemet. Dubbelklicka på hemknappen, leta upp appen och svep iväg förhandsvisningen uppåt för att stänga av den.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: IOS 7 vad tycks

Pages, Keynote, Numbers, iPhoto och iMovie blir gratis för alla som köper en ny iOS-enhet med det nya operativsystemet iOS 7. Det är väl generöst? ;).
 
F

F.d. 13415

Guest
Sv: IOS 7 vad tycks

IOS 7 vad tycks - jo mycket bra. Både padda och telefon mår bra.

Nu har jag beställt Apple TV och en olåst 4G Router till husbilen... (oj vad billigt saker och ting är nuförtiden, sett till vad man får. Och kan uppnå.)

Kontantkort i Spanien och Portugal i avvaktan på att EU tvingar operatörerna att inte bry sig om i vilket land man befinner sig. Dom får väl dela på den totala kakan. Eller om FOGG till slut finns över hela Europa.

Solcell på taket och Inverter gör husbilslivet oberoende. Och oerhört bekvämt.

Men man får väl fortsatt tömma svart- och gråvatten analogt kan jag tänka. Lite trist, men va f-n.
 
Senast redigerad av en moderator:

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Det är möjligt men då är det en app som du har installerat själv.
Av någon outgrundlig anledning så har Apple inte inkluderat någon.

Konstigt då det förutom att man tycker att det är en självklarhet att allt har en räknare inbyggt i dag så är formatet på paddan perfekt. Stor skärm med stora tydliga siffror om man vill.

Extrema Applefanatiker hävdar ju givetvis att det är av omtanke för användarna man struntat i den självklara funktionen...

Nej, vi har inte installerat någon räknare, den fanns från början. Men det är väl Calculator vi pratar om, dvs en miniräknare?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Du återställer från säkerhetskopian som du gjorde före versionsbytet.
Det går att få tillbaka sjuan när du ångrat dig.

Nu har jag försökt (eller snarare tänkt försöka) att återställa en säkerhetskopia. Det närmaste jag kommit är att kunna säkerhetskopiera nu. Något om återställning har jag inte hittat. Var döljer sig detta?

Jag hoppas på en steg-för-steg anvisning hur jag gör innan jag slänger hela härligheten i soptunnan :mad: .
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Nej, vi har inte installerat någon räknare, den fanns från början. Men det är väl Calculator vi pratar om, dvs en miniräknare?


Konstigt, är du säker på att ingen annan installerat något på din padda?
Det är allmänt känt att Ipaden saknar några appar som Iphonen har. Däribland kalkylatorn.
Jag har ingen på min Ipad 2.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen