• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IOS 7 vad tycks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Min gamla iPhone 4 kör nu IOS 7 med den äran och som vanligt var det en smärtfri uppdatering.
Ser att Knarrevik har uppdaterat iPad och min håller på att uppdateras.

Någon mer som testat ännu och några kommentarer?
 
F

F.d. 50034

Guest
Sv: IOS 7 vad tycks

Oppdaterte min Iphone 5 i dag. Gikk helt greit. Litt ukjent design. Det mest interessante til nå er kontrollsenteret som er du kan bruke uten å låse opp telefonen. Det er smart.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Känns hittills bra. Tycker det är bra uppdateringar och kontrollcentret är bra. Lättare att växla mellan program. Har väl inte upptäckt alla nyheter än.

Fräschare!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IOS 7 vad tycks

Det tar ett tag att lära känna alla ändringar men hittills är allt till det bättre och framför allt enklare. Önskar att mina olika Androidversioner vore lika enkla.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Det tar ett tag att lära känna alla ändringar men hittills är allt till det bättre och framför allt enklare. Önskar att mina olika Androidversioner vore lika enkla.

Har också uppdaterat min iphone 4 & ipad 2, och det gick hur smidigt & snabbt som helst.

Som Knarrevik skriver tar det nog ett litet tag att komma på de nya finesserna, men jag uppfattar det som att allt är lite enklare, men jag har också känslan av att min iphone 4 har blivit något snabbare i vissa moment.

Det enda något negativa som jag tyckte först var att jag uppfattade att allt verkade ganska avskalat, men den känslan är borta nu.

//Tommy
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: IOS 7 vad tycks

AirDrop som sedan tidigare funnits i Mac OS Lion finns nu även i ios 7. Ett smidigt sätt att skicka filer mellan olika enheter. AirDrop funkar dock bara i iphone 5 och ipad 4 + ipad mini.
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: IOS 7 vad tycks

Airplay till Apple TV fungerar nu även på g:a iPhone 4 dock utan spegling
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: IOS 7 vad tycks

Felfri och smidig uppdatering som väntat. Både på padda och iphone.
Man har tänkt till på djupet både vad gäller utveckling av funktionerna och gränsnittet.
Grymt snygga och grafiskt tilltalande ikoner överallt.

Formmässigt tar Apple ett järvt steg här. Som grafisk formgivare har jag levt i trenden med att ge nästan alla grafiska objekt ett djup med en lätt tredimensionell effekt. Allt ifrån slagskuggor till upphöjningar för att ge ett djup. I mer än ett decennium.
Apple introducerar här på nytt den gamla hederliga 2D igen. Och fint är det. Men onekligen platt! Ska bli intressant att se hur snabbt detta sprider sig till övrig design.
Men för mig tar det nog ett tag att vänja mig vid 2D igen. Men att det kommer att påverka mig är det ingen tvekan om. Spännande!

Vh,
Torbjörn
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: IOS 7 vad tycks

Har hittat något jag retar mig på, i Safari när man scrollar uppåt/tillbaka så kommer menyerna fram och är i vägen.
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: IOS 7 vad tycks

Lite platt kan tyckas! Men man vänjer sig nog!:wub:
Annars väldigt smidig uppdatering!
Men hur stänger man aktiva appar?

/Malbeck
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: IOS 7 vad tycks

Sonen uppgraderade sin, men på grund av att han jailbreakat så fick ha blåsa den helt och hållet.

Dottern vägrar uppgradera eftersom hon inte alls gillar utseendet.

Jag tycker gränssnittet definitivt är några steg tillbaka med sitt platta utseende. Och varför börjar man inte med Widgets på hemskärmar liknande Android? Det är ju hur praktiskt som helst!!!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IOS 7 vad tycks

Sonen uppgraderade sin, men på grund av att han jailbreakat så fick ha blåsa den helt och hållet.

Dottern vägrar uppgradera eftersom hon inte alls gillar utseendet.

Jag tycker gränssnittet definitivt är några steg tillbaka med sitt platta utseende. Och varför börjar man inte med Widgets på hemskärmar liknande Android? Det är ju hur praktiskt som helst!!!

Det främsta skälet till att jailbreaka idag är att man kan ladda ned kostsamma appar gratis vilket inte direkt främjar utvecklingen av appar. Om alla jailbreakat sin iPhone skulle vi tex inte ha de eminenta navigeringsappar som finns idag.

Dottern kommer säkert att ladda ned den nya versionen när hon blir varse om alla fördelar. Alla kan inte gilla ett nytt utseende men man ser snart fördelarna.

Jag använder widgets på mina Androider men ser inga fördelar jämfört med nya snabbkommandon i iOS7.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen