• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Installera LPG tank i husbilen

F

F.d. 58242

Guest
Hej hej, som nybliven husbilsägare var det med fröjd jag gav mig ut i onsdags med familj för att fricampa. På söndagen vaknade vi i en kall bil... Gasolen (vi har tydligen bara en p11 flaska(!?)) var slut.
Vi älskar att fricampa, har även planer på europa med bilen och det jag förstått då är att LPG tank är att föredra!?
Har ringt runt till lite företag (gasolfyllarna karlstad supertrevliga men kan inte installera/montera utan bara fylla samt gasolfyllarna örebro, otrevlig snäsig kille som inte hade tid att svara på frågor då de har sååååå mkt att göra i butiken såhär års och inte heller utförs installationer i relation till detta) men vet ej vart jag ska vända mig. Är händig men har aldrig grejat med gasol så känner mig kanske inte redo för ett hemmabygge.

Alla tips motages!

Toppen