Kristina & Janne
HBK Medlem
Har en Burstner Ixeo I 744 från 2018.
Under vintern står bilen parkerad på vår uppfart med el ansluten.
Elkabeln är ansluten till samma el som styrs av husets timer och ljussensor. Så det är el till bilen under dygnets mörka timmar (minst 12 timmar).
Då jag idag gick ut och kollade läget i bilen så ser jag att panelen inte registrerar att elkabeln är ansluten.
Men i bilens vägguttag mäter jag 230V, så kabelanslutningen är ok.
På panelen:
Bodelsbatterierna visar 10,5V på displayen sedan slocknar displayen.
Bilbatteriet hinner jag inte växla till innan panelen kopplar ner. Men tyckte en gång se att den var på bara 5V
Släckt lampa för ansluten elkabel
Jag har nu flyttat elanslutningen till ett uttag som ger ström dygnet runt.
Det finns ingen huvudbrytare på batterierna.
Vad kan vara felet och hur bör jag felsöka?
Under vintern står bilen parkerad på vår uppfart med el ansluten.
Elkabeln är ansluten till samma el som styrs av husets timer och ljussensor. Så det är el till bilen under dygnets mörka timmar (minst 12 timmar).
Då jag idag gick ut och kollade läget i bilen så ser jag att panelen inte registrerar att elkabeln är ansluten.
Men i bilens vägguttag mäter jag 230V, så kabelanslutningen är ok.
På panelen:
Bodelsbatterierna visar 10,5V på displayen sedan slocknar displayen.
Bilbatteriet hinner jag inte växla till innan panelen kopplar ner. Men tyckte en gång se att den var på bara 5V
Släckt lampa för ansluten elkabel
Jag har nu flyttat elanslutningen till ett uttag som ger ström dygnet runt.
Det finns ingen huvudbrytare på batterierna.
Vad kan vara felet och hur bör jag felsöka?