Sv: Ingen 230v Carthago
Det finnes i prinsippet flere muligheter, det kan være en felles boks for lader og inverter. Denne har grove kabler til batteri og 2 stk 220 kabler, inn fra kontakt mot stolpe og ut mot resten av bilen. Før denne sitter det gjerne en fordeler for kjøl og el-varme etter hovedbryter/jordfeilbryter.
Mer vanlig av prismessige grunner er to adskillte bokser, en lader og en inverter. Er inverteren med prioritetskobling så har den en inngangskabel og en utgangskabel pluss de samme grove kablene til batteri. Her er det ofte brukt invertere som er koblet inn i bilens krets via et sett kontakter. Om innkablen da faller ut så har du den feilen som er beskrevet uten at det er behov for inngrep i noen boks.
Tredje variant har eksternt prioritetsrele, stolpe og inverter går til hver sin inngang - er det spenning inn på stolpe så slår releet over til stolpe, forsvinner spenningen så faller releet tilbake til inverter. Denne varianten har bare en 220 kabel til inverter.
På de Carthago jeg har tittet inn i elrommet har det vært trangt men oversiktlig, se først etter de tykke rød og svarte 12V kablene, oftest er det eget sett til inverteren - lader og panel deler normalt et litt tynnere kabelpar.