Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag köpte ett nytt ebl119 från tyskland.
Jag köpte mitt ebl119 härifrån Stromverteilung (Elektroblöcke)
kolla på tidigare inlägg i denna tråd, det finns inlägg med länkar till ebl99 som är ännu billigare
För ev rep, kontakta Develec AB, tel 0304-39340
Visa bilaga 164394 Sitter två stycken stora relä inuti ebl99:an som sköter 12v och huvudström.
Dom har en förmåga att ”klistra” sig i det ena eller andra läget och det kan vara svårt att få igång.
Det sitter en hake på kanten på dom som gör att det går att påverka dom manuellt, men det är svårt att se mellan spjälorna på ebl. Du behöver nästa ha den o knät och lysa med ficklampa i för att se.
Main switch relay...
Min då 12-åriga EBL-strömbrytare låste sig i stängt läge efter att jag stängt av den en gång. Brytaren gick aldrig att slå på igen (jo, fysiskt kunde jag manövrera, men det hände inget). Felsökte mha schemat och fick sedan hjälp av en kompis att demontera och förbikoppla den. EBLen är nu konstant på. Ser inte behovet av en strömbrytare.
Jag har nu fått låna ett EBL119.
Någon som vet skillnader mot EBL99?
Jag ser att 119 har AGM läge
Vad står märkningen +OVP för?
Visa bilaga 164559