smålänningen
HBK Medlem
Sv: Import för nybörjare
Lätt lastbil: Vet ej.
Personbil 2, 3500kg har en skatt på 5018kr/år.
Lätt lastbil: Vet ej.
Personbil 2, 3500kg har en skatt på 5018kr/år.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
vad blir då skatten på en husbil upp till 3500 kg som blir klassad som personbil klass 2 jämfört om den istället som tidigare hade blivit lätt lastbil?
Import av beg. husbil från Tyskland (Husbilen ska ha gått längre än 600 mil)
Att importera en bil som väger upp till 3500 kg verkar simpelt, det verkar dock som att så fort bilen väger över det som det börjar bli problem. Den bilen jag kollat på väger över och är en -01. Ska jag strunta i den helt och leta efter en lättare bil?
En viktig sak när ni sänder in" Fahrzeugbrief". Det räcker inte med Rek brev utan ni bör skicka det som "värdeförsändelse"( postens def.), försäkrat till det värde husbilen har.Det händer ju att posten slarvar bort försändelser och detta sätt är det enda att få fullt värde tillbaka på husbilen.Det går ju inte att regga den i Sverige utan"fahrzeugbriefet"
Jag anser detta är mycket viktigt.
//Lars