• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vad är det optimera waypoints? Är ingen större klippa på detta.
Ha det

F

F.d. 30317

Guest

Blir helt förvirrad... Laddade ner IGO Europe 695kr igår och den skuller innehålla alla länder som vi ska köra i ner till kroatien... Men nu, inne i appen ska vi då lägga till olika områden?

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Ja, numera behöver man bara lägga in de kartområden som man behöver!
En klar förbättring.

Men alla länder på vägen tycks inte finnas med. Finns det kompletteringskartor för Ungern, Slovenien och naturligtvis Kroatien?

aake

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om man väljer Europa eller Östra Europa finns östländerna med.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Något som krånglar uppenbarligen. Jag hade W Europe tidigare men har nu försökt köpa Europe utan att få kontakt med fler länder. Skall göra fler försök.

aake

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Om man väljer Europa eller Östra Europa finns östländerna med.

Men hur går det till? Jag har nu raderat min gamla version "W Europe" och på App store försökt köpa "Europe" och den laddas ner och öppnar sig utan problem utan att jag behöver eller kan betala något, men det är inte kartmaterial för fler länder än tidigare i appen. Jag har noterat att det i appstore finns separata material att köpa för Tjeckien, Rumänien och Bulgarien och min undran är om man måste köpa till diverse länder förutom vad som följer med i "Europe". Slovenien kanske ingick i något av dessa kartpaket, men jag skulle gärna vilja ha Grekland dessutom.

aake

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Märkligt om du kan ladda ned Europe utan att betala.
Är du säker på att du inte laddat ned WE på nytt?
Du behöver inte avinstallera den gamla först.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Jag började med att installera Europe, men när inte de önskade länderna fanns med så avinstallerade jag därefter W Europe i hopp om att detta skulle lösa problemet (och jag har inte heller behov av två ikoner för denna app). Knepigt!

aake

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Nu till slut gick det att ladda ner till rätt mapp. Av någon anledning så kom jag inte in på Europe så länge jag hade West på plattan.

aake

Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Märkligt om du kan ladda ned Europe utan att betala.
Är du säker på att du inte laddat ned WE på nytt?
Du behöver inte avinstallera den gamla först.

Även detta med betalningen har klarnat. Det är min hustru som håller sig med ett Apple ID, även om betalningen dras från mitt kontokort (och det visar sig vara gjort).

aake

F

F.d. 55489

Guest

Jag har köpt iGO Primo till min iPad. När jag kommer till val av land, blir det bara en blå sida och inget mer händer. Vad gör jag för frl?

F

F.d. 55489

Guest

Ja, köpet har gått igenom, men nu ser jag att kartorna inte kan laddas ner med 3G utan bara med WiFi, som jag inte har just här. Så det löser sig i morgon när jag har WiFi.

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024

Var på resande fot och skulle mata en en ny resrutt. Fick en text, men kommer inte ihåg vad det stod i det. Nu ser jag bara pilen med grön botten samt tiden. Kan inte navigera. Vad måste jag göra för att gå vidare?

Hjälp!! Marjatta

R

Rolfevert

Guest

Laddade häromdagen ner IGO Primo min Iphone (har den sedan tidigare i min Ipad) och råkade ut för något märkligt. Navigeringen fungerade som den skulle förutom att jag fick inte någon verbal navigeringshjälp. Jag tog bort appen och laddade ner den på nytt och nu tycks den fungerar som den skall.
Har någon varit ute för något liknande?
Rolf

F

F.d. 53166

Guest

Ja, detta hände även mig efter flera månaders användning IGO. Ominstallation var det som hjälpte. Detta har även hänt med andra appar att ljudet har försvunit och endast gått att få tillbaka genom ominstallation.

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Jag försöker uppdatera kartorna men får bara in Norden? Jag har laddat ner alla länderna, finns en bock på alla, har tyckt på uppdatera licenser men får ingen karta? Vad är felet?

Toppen