• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbuss 125 kr!

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Borde väl vara en V8 diesel....
Du får ju inte berätta i förväg och med så mycket fordon kan hon säkert inte hålla reda på en till. :aja:
Jag har gjort så förr.
En gång ringde brandkåren hem och sa att de sanerat diesel vid min bil som stod på stan.
Det var frun som svarade sedan vände hon sig till mig med kommentaren:
Du har väl ingen jeep?!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kollar det här med motorn och återkommer imorgon.

Tommy
Idag fick jag svaret betr. motor, växellåda och service;
—————————————
Hej!

Den information som vi har just nu är att växellådan är automat, drivmedel är diesel, samt motorn 154.0 DIN.

Vi har just nu inga uppgifter på när den senast är servad.

MVH Joakim
Bergviks Auktionstjänst

———————————————

Det där sa ju inte så mycket, men jag fick veta att ägaren skulle komma på
onsdag. Om någon är intresserad och har frågor, så kan jag åka över och prata med ägaren direkt på onsdag. Säg bara till.

Tommy
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Verkar ju som han bara haft den 5månader men besiktad och klar skattebefriad. Men man måste inse sina begränsningar annars skulle jag vilja köpa den. Men det kommer bli budgivning på nätet i sista minuten och då kommer vi se priser. Gratis ost finns bara i råttfällan!
36000kr nu.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
TUSEN TACK Tommy, för att Du gav oss en anledning att ut och åka lite bil för en gång skull :twitcy: !
Hemkommen nu efter en skön 140 mila runda.
Fick möjlighet att titta igenom projektet idag och resan va mycket bättre än objektet o_O
Men hur som helst,
ÄLSKAR man projekt ? !
Med allehanda jobb, allt från mekaniskt till snickeri , syslöjd m.m så är detta ett objekt.
Ha de bra där ute.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det blev ett pris i närheten av vad jag trodde och det innan peter kollat. Man får väl hoppas att den som köpte visste vad han gjorde. Det är sällan man gör fynd oftast tar man på sej arbete och ekonomiska umbäranden.
Har bara gjort ett fynd i livet som det verkar och det är när jag köpte min Alpha Jet 540 by Barth. för 45000kr räknade med en betydligt större kostnad innan den var färdig. Kommer bli samma med husbussen man lär få lägga minst det dubbla på renovering.
Gratis ost finns bara i råttfällan.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja det blev ett pris i närheten av vad jag trodde och det innan peter kollat. Man får väl hoppas att den som köpte visste vad han gjorde. Det är sällan man gör fynd oftast tar man på sej arbete och ekonomiska umbäranden.
Har bara gjort ett fynd i livet som det verkar och det är när jag köpte min Alpha Jet 540 by Barth. för 45000kr räknade med en betydligt större kostnad innan den var färdig. Kommer bli samma med husbussen man lär få lägga minst det dubbla på renovering.
Gratis ost finns bara i råttfällan.
Men om man lägger på samma summa för att fixa till den, så är det väl billigt om jag får en okej husbuss på över 10 m för 235 000 kr, eller.....?

Efter Peter besök förstår jag att det förutsätter en köpare som inte är skapad med en tumme mitt i handen, som undertecknad.

Tommy
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja men bara om man fattar det från början och har utrustning till det. Min första frus bror var lite underlig trodde han skulle kunna bygga en betongbåt i en sommarstugeträdgård - koko.
 
F

F.d. 22252

Guest
Du hade fått den för 40 som hade sagt till ägare
Ja nu var det väl inte han som ägde den som du prutade med han ville ju bara att den skulle bli såld eftersom fd flickväns pappa fått parkinssons och hade problem med huvudet också. jag ville inte utnyttja farbrorn, var nöjd med det köpet. Mycket arbete men givande och är nöjd. Ett projekt som jag kunde klara av Har ju kört 3000mil till sydliga nejder för vad de flesta kallar nålpengar. Problemet är att jag aldrig kan byta upp mej så jag får förbättra det jag har, har gått 5 1/2 år nu.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Men om man lägger på samma summa för att fixa till den, så är det väl billigt om jag får en okej husbuss på över 10 m för 235 000 kr, eller.....?

Efter Peter besök förstår jag att det förutsätter en köpare som inte är skapad med en tumme mitt i handen, som undertecknad.

Tommy
Du kan sätta på kaffet om en vecka
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
GRATTIS, vad jag förstår måste det vara en bra deal. Menar om man har en ok husbuss på över 10 meter, för under en tiondel av vad en ny buss i samma storlek kostar. Kan inte vara fel, framförallt inte om man är tekniskt kunnig och gillar projekt!

Som sagt GRATTIS! .......vi ser fram emot att se dig här om en vecka och prata om ditt andra projekt i Alfaz del Pi.

Kul

Tommy
 
Toppen