• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbuss 125 kr!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi bor i en liten by, Vannsätter, en del av en lite större by som heter Bergvik. Här har vi en mindre pizzeria, ett litet Coop i en alldeles för stor lokal, ett stort loppis i en alldeles för liten lokal för alla loppisfynden, sedan har vi byns stolthet, Bergviks Auktionstjänst, där vi själva ropat in en hel del fina saker, men nu......

......kamrater. Just nu publicerades årets, nej decenniets chans att bli ägare till en husbuss 10500 mm lång, med inbyggd tjocktv i taket och med både värmesystem och toalett som fungerar.

1612642397494.png

Högsta bud just nu är 125 kr! Sant!


Lycka till med buden!

Tommy
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja, nu har buden kommit upp till 16 000 kr för husbussen.

Om någon HBK’are är intresserad av den så kan jag kolla upp om du har frågor, vi bor bara 5 km från auktionsfirma. Var förbi idag och den ser ganska ok ut, men man får nog inte ha en tumme mitt i handen som undertecknad.

16F72548-4298-418F-A33C-F2D67443BF69.jpeg
Tommy
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Blir nog bra mycket mer flera hundra tusen förmodligen. Det är ju ingen husbil det är en året runt bostad. Det enda problemet är ju var den skall stå. man behöver vatten avlopp el sen bor man fint. sen var det ju det där med körkortet.....
 
F

F.d. 22252

Guest
Skulle gå att parkera på min tomt med hjälp av skohorn. En sån bil skulle man kunna flytta ut i och bo året om.
22500kr men 10dagar kvar så billigt lär det inte bli.
Vore jag lite yngre skulle jag köpa och sälja huset, kan ju hyra plats på en båtuppställningsplats i Norrköping finns ju el och vatten, sjöutsikt. Över 20kvm boyta är ju som ett attefallshus .
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Vad är det för motor i en sådan?
Är ruskigt sugen på att lägga ett bud men då stryper nog frugan mig.
Hon tycker att det räcker med 2 husbilar, 7 bilar och 2 motorcyklar och en båt....

Kolla i länken som Michael la ut i sitt inlägg, där finner du uppgifterna
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Vad är det för motor i en sådan?
Är ruskigt sugen på att lägga ett bud men då stryper nog frugan mig.
Hon tycker att det räcker med 2 husbilar, 7 bilar och 2 motorcyklar och en båt....
Då får du ställa ett ultimatum och visa vem som bestämmer. Slå bara näven i bordet och säg: "Antingen får jag köpa en husbil till eller så får jag det inte!!"
Det gäller bara att vara bestämd.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Är drygt 40 mil till finspång från där bilen står. Men när jag såg vikten och förstår vilken typ av motor det är kan den nog bli ganska törstig. De flesta som tänker efter backar nog när man börjar tänka efter men vad är livet utan drömmar.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Skulle vara fint med en sån buss i bra skick. Renovera och modernisera invändigt inga problem. Men motorn, låda och drivlina måste vara ok. En liten dröm
 
Toppen