• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilstidningen nr 2

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Husbilstidningen nr 2

Krinil!
Det är mer ekonomiskt att använda Expressen istället för Iphone på dasset ...? :oops:
Men nu tror jag bestämt att jag har spårat ur helt!

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

WillyPe! Självklart har du rätt. Säga vad man vill om Expressen, men den är mer hudvänlig! :D:D:D
Nä, fy fan..., nu har vi spårat ut fullständigt!

F

F.d. 7747

Guest

:wideeyed:Har följt debatten ett tag nu och från att "Rotary" är allmänt missnöjd med tidningen , för mycket reklam och för få reportage om sånt han gillar , och trots detta är han prenumerant på den samma jag ser inte problem det det måste ju vara var och ens ensak att prenumerera på den tidskrift som han eller hon finner upfyller dom krav man har annars är det ju bara att avsluta sin prenumeration .
För att driva ett företag av vilket slag det vara månde behövs det intäkter , för en tidning reklamintäkter och prenumeranter utan dessa två faktorer finns det ingen möjlighet att ge ut en publikation av vilket slag det vara månde .
"Krinlin! visar sig gilla tidningaen i början av tråden men sågar den sen alltmer , för att så småningom komma fram till till samma slutsats som "Gomer" som är förespråkare för en webbaserad tidning med inriktning på resor , platser och mat i Sverige , bidragen till den skulle vad jag förstår bl.a medlemmarna i HBK till stor del bistå med , bl.a då också kanske några specialsidor för hundintresserade några om hundutställningar och en del om hur man bereder pitepalt på Palterian i Piteå dit då någon skulle kunna åka och proväta densamman etc.
Eftersom HBK ju är ett öppet forum som alla kan ta del av via nätet ,
förstår jag inte varför man skulle ändra ett redan vinnande koncept , här finns fn. massor av medlemmar som skriver om sina resor ute i europa , om platser dom besökt , om fina ställplatser och sevärdheter , om vetrinärer i tyskland , om hundar kattor och bandmask.
Om hur man bakar limpa och gör en god sallad till den grillade kotletten , osv skulle kunna hålla på och räkna upp massor av andra saker också men måste ju ge mig någon gång .
Ser att denna webbtidning skulle beräknas kosta någonstans mellan 3-500kr/år varför ska jag/vi som medlemmar prenumerera på något som vi redan bidragit med på ett öppet forum men som ska sammanställas av en webbredaktör till att bli en webbtidning .
En av anledningarna vad jag kan förstå skulle vara den att vi då slipper ÅF synpunkter och reklam för en viss produkt , men det gör vi ju redan .
Vad jag ser framför mig i en framtid är nog ingen webbtidning som HBK skulle vara inblndad i Utan kanske "Månadens tankar händelser och aktualiteter inom klubben".
:wideeyed:Rulla Lugnt .

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Om det nu skulle bli en webtidning med allt som det skrivs om här i debatten så skulle jag vilja ställa en fråga: Blir det fortsättningsvis möjligt att läsa om alla helt suveräna tips och idèer, matrecept etc etc i det öppna forumet eller blir man tvungen att abonnera för att kunna ta del av allt?

Bara en tanke jag fick i allt positivt tänkande.

Pelle 570

F

F.d. 2944

Guest

Så vitt jag förstår, kan ha missat något, är det ingen i den här tråden som nämnt att Husbilsklubben skulle ha några planer på att starta en tidning.
Min uppfattning är nog den att diskussionen gått runt olika privata initiativ i så fall.

F

F.d. 7747

Guest

Det kunde bli riktigt bra Gomer! Det finns ju massvis av skribenter och material bara hos medlemmarna i HBK. Kunde man intressera någon eller några att samla in, gallra, rätta, editera och publicera, så kunde det bli riktigt bra!

Krister N
Ja Gomer visst har du rätt i att det kan vara diskutioner runt egna privata initativ , jag fick bara en en uppfattning att en del material skulle kunna samlas in via medlemmar i HBK , kanske har jag fel , ber i så fall om ursäkt om jag misstolkat vissa saker , men 19-3 kl 12:19 skriver "Krinil" ovanstånde rader och 12:33 svarar du "Jag Vet "
:yes:Med ovanstående rader avslutar jag diskutionen i fråga för min del
har inget mer att tillföra debatten .
Rulla Lugnt !l

GomerSv: Husbilstidningen nr 2
Jag vet ;-)

F

F.d. 7702

Guest

:wideeyed:Har följt debatten ett tag nu och från att "Rotary" är allmänt missnöjd med tidningen ,.................
Hej Rulla Runt. du måste ha missuppfattat mitt inlägg. jag tyckter/tycker tidningen innehåller för mycket reklam från ÅF, Tidningen är enligt min bedömning inte saklig, förmodligen beroende på att redaktören är i stort behov av de reklamintäkter som ÅF ger???. Jag prenumenerar inte längre på tidningen. av just den anledninge. Att finansiera en helt ny tidning tycker jag vorde bra. Husbilsklubben skall inte vara med och finansiera, det finns gott om kapital inom klubbens medlemmar, och inte minst kunskap
Sune

F

F.d. 7702

Guest

Det kostar 100.-/år att läsa sveriges i särklass bästa "husbilstidning". Här finns allt!
Tack för alla bidrag:)

Hej, håller helt med dej, Husbilsklubben är det bästa mediet för att språka runt husbilen, o inte minst alla reportage från resor, tips. o mycket annat, jag tycker vi avslutar ämnet
Sune:twitcy:

Toppen