• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsskojare!?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsskojare!?

Konstigt, den verkar stå på en husbilsfirma. Har de ingen fast telefon???
:confused::confused::confused::D

I

Iveco 35

Guest

Den verkar vara borta från blocket nu. Säkert bara fotad vid firman.:confused:

F

F.d. 25310

Guest

Hej
Husvagns Svensson i Lidköping säljer också Dethleffs Magic White till kanon pris, kollade detta med Codat där jag köpte min, dom svarade att det låga priset är pga av direkt import ( med allt vad det innebär), har svårt att tro att så gamla o seriösa återförsäljare sysslar med sådan utan att uppge det.
Så är det så att alla försöker bluffa mer eller mindre, eller hur är det??

Christer

LGT45

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
5048
Medlemskap
2025

Hej på Er !

Det här svaret fick jag på min annons på blocket - det låter väl bra - någon som utan vidare vill betala 65.000 mer än vad jag begär!
Måste vara ett riktigt stort arv. Kanske skulle man kunna få + 100.000 vid snabb affär !

" Hej!
Jag har precis fått ett stort arv!
nu ska jag och min familj åka på semester så vi behöver något stort!
jag kan tänka mig lägga 750 000kr om husbilen är i bra skick!
Ring fort snälla! 0765686688 "

Jag tror nog att han behöver nåt större, så jag låter bli att svara !

:twitcy:

LGT45

J

Jarn

Guest

Jag har också satt in en annons på Blocket. Min personbil, som är en nyare Merca diesel är till salu.
Har fått en konstigt SMS på engelska med namn som avsändare i stället för telefonnummer och att jag skall kontakta honom i England.

Det får nog vara för min del också.

Tråkigt när en sådan användbar annonsplats mer o mer utnyttjas av skojare.

F

F.d. 16486

Guest

Hej, har min husbil också till salu på blocket. Har fått mail från en Ralph Parcker som utanvidare gav mig mitt pris. men att jag var tvungen att betala in 10000:- på Western union innan ,så fick jag tillbaka pengarna sen. Och en från Stockholm där jag skulle köra upp bilen till honom och sen få pengarna inom 10 dagar. Bad att få telenr + adress via mail har fortfarande inte fått det. puss och kram Roger

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den siste varianten er betaling via Paypal, her finnes en 45 dagers klagefrist for kjøper og pengene er sperret i den tiden + masse strul om en skal hindre paypal i å returnere betalingen.

F

F.d. 16486

Guest

Ralph Parcker ville också gå via pay pal ,med förfalskat mail från dem där de bekräftade betalningen.

F

F.d. 7702

Guest

Vi har haft våran husbil till salu på blocket en tid och i helgen ringde en snubbe från göteborgsområdet, han sa det i alla fall.
Han kunde tänka sig att betala den begärda summan för bilen MEN han behövde ha bilen i 7 dagar för att i sin tur sälja den vidare till en av hans kunder.
Naturligtvis så fick han inte hämta bilen förrän jag fått pengarna och efter det beskedet var han inte lika intresserad längre. Han skulle i alla fall återkomma, sa han. Kollade sedan på presentatören och såg att han ringde från ett skyddat nummer.
Han pratade bra svenska med en mycket svag brytning som var svår att definiera, först trodda jag att han var norrman men det var han nog inte.
Dett skrivet med tanke på er andra som har annons ute på eran husbil.
Gå inte på denna bluff!
:mad:
Hej, Så här går det till: Skummisen som ringer tycker priset är helt O.K. han erbjuder sej sälja bilen, kan tillochmed tänka sej betala 50 tusen vid avhämtandet, resten sätter han in på banken, max 3 dagar efter avhämtning...Problemet är bara det att du får inga mer pengar än dina 50 tusen, känn dej blåst. blåst. Dessa banditer lever på att lura lättlurade säljare, och tyvärr så tar inte Polisen till med hårdhanskarna med dessa skummisarna
Sune

Irene & Anders

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
8980
Medlemskap
2025

Även vi fick ett mail från den här Michell med det numret 0736248949 men vi kollade upp numret och är okänt. Mailade oss med en hotmail adress stod något om Florida Yach att vi skulle ringa honom "lurt"

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hej, har min husbil också till salu på blocket. Har fått mail från en Ralph Parcker som utanvidare gav mig mitt pris. men att jag var tvungen att betala in 10000:- på Western union innan ,så fick jag tillbaka pengarna sen. Och en från Stockholm där jag skulle köra upp bilen till honom och sen få pengarna inom 10 dagar. Bad att få telenr + adress via mail har fortfarande inte fått det. puss och kram Roger

Googlade på det : Ralph Parcker - Google Search

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

För att undvika dylika bedrägliga erbjudanden (tar tid och men blir på kass humör) så skrev jag så här i min annons;

"Affären görs upp kontant på mitt bankkontor, där restskuld löses, för bägge parters trygghet"

Detta har funkat bra, endast en Engelskspråkig bedragare har hört av sig.

Toppen