• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsskojare!?

F

F.d. 16087

Guest
Sv: Husbilsskojare!?

Noman jag stöder dig, ställer gärna upp. (jag år uppväxt på landet där man talade om för eventuella besökare att man inte var hemma var att sätta nyckeln i låset. Men du är välkommen in och ta dig kaffe.) Jag tror att få stopp på dessa handlingar krävs fysisk styrka.
MVH. Gunnar S

F

F.d. 53012

Guest

Sök dessa människor utmed travbanorna Mantorp Eskilstuna mm så finner du dom med hästar som dom också häller på med men i husbilsbranchen är det mer pengar att blåsa folk på vid ett och samma tillfälle. Resande är ett lämpligt modernt etniskt tillhörlighet ursprunget och adressen fick jag efter att skuggat dom under ett par kvällar efter att stämt träff vid järnvägsstationen med avsikt att få ett ansikte på bedragaren som utgav sig att köpa bilar kontant vilket givetvis aldrig var dennes avsikt. Idhandling vägrades att lämnas men foto fick vi men kan givetvis inte lämnas ut i detta forum.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29838

Guest

Även jag blev uppringd med ett liknande upplägg för annons på Blocket. Tel: 0736248949, Michelle, vilket inte ger något på Hitta.se Lite märklig brytning.

Samma nummer kontaktade mig - Men då hette han Marcel... (hotmail-adress samt oregistrerat kontantkortsnummer - jaja...)

F

F.d. 2577

Guest

Jo nog är det skojare alltid, samma annons finns den 19 dec på 845 000:-. Samma milantal och utrustning. Skickade en anmälan till Blocket.
Leffe

Senast redigerad av en moderator:

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Jag råkade ut för motsvarande fast angående en personbil på Ebay.de.Det var en mycket skicklig förfalskare som skrev att jag skulle kontakta honom via mail.Bilen fanns i England och skulle skickas till mig
När jag skickade min mailadress kom detta svar :

I've already signed a contract with the transport company ,I paid all the taxes and I have no interest in loosing that kind of money.The car is ready to be shipped to any location.This is the only way and my only condition in this transaction.
Here is how I want to go about delivery and payment for the car .
I will explain to you step by step how this will work :
1)First you have to send me your shipping information (your name and address) .
2)After I receive your shipping info, I'll contact the transport company and give them your shipping details to start the transaction.
3)You will receive a notification from the transport company with all the transaction details and also with the invoice.
4)After that, you will have to make deposit payment to the transport company , as a guarantee .
( you must send a deposit of 3.000 EURO first and rest of the money after the inspection time if you decide to buy the car)
5)The transport company will verify the payment, and if everything is in order, they will deliver the car to your address.
6)After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, you will tell to the transport company your decision. You have 10 days to inspect it and take a decision.
7)If by any reason, you will not be satisfied with the car, your deposit will be refunded to you and the car will be shipped back with no expense from your side.

Do you accept?

Paul Towler

Han backade mycket skickligt upp sin historia med
1En förfalskad polislegitimation från Cleveland Police i Storbritannien
2 Sitt pass
3 Körkort
4 Socialförsäkringsid
Jag kontaktade polisen i Cleveland,Storbritannien och dom svarade att detta är en internationellt känd skurk.En av deras poliser hade blivit av med sin legitimation och denna användes .
Nästa gång kanske han försöker sälja en husbil?!. Vem vet.
Var försiktiga till och med på ett stort ställe som Ebay.

//Lars

Senast ändrad:

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Här är svaret från polisen.

Dear Mr Andersson,
Enquiry 2010/2882
Thank you for your E mail of yesterday,
I am pleased that you were not deceived into entering into any transfer of funds.
We do not have an Officer by the name of Paul Towler. However we have a Police Officer with the Cleveland Police named Lightowler and we are aware that his identification has been obtained and is being used fraudulently. As you will realise the identification Documents have been altered (to quite a high standard) to read Paul Towler, Raul Hightowler or Peter Lightowler, Paul Hightower and numerous other combinations.
Yours is the latest of numerous notifications of such activities and investigations are ongoing into these matters. Cleveland Police have made Interpol and the Metropolitan Police in London aware of these frauds and you are advised to inform your local police if you wish to do so. The people offering to sell this car are NOT PC Towler, Lightowler or Towler etc. DO NOT SEND THEM ANY MONEY or enter into any business with them.
Thank you again for your correspondence,
Regards,
Jim Conlin
FOI Decision Maker
Freedom of Information
Cleveland Police
Wetherby House

//Lars

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Även jag blev uppringd med ett liknande upplägg för annons på Blocket. Tel: 0736248949, Michelle, vilket inte ger något på Hitta.se Lite märklig brytning.

Om vi är ett par 100 medlemmar som ringer detta nummret och säger att vi har en husbil till salu så kanske dom lessnar när ett 100 tal ringer ...

Man kanske tom . kan gå dom lite tillmötes hur affären skall göras upp och lirka fram någon mera info .

F

F.d. 2577

Guest

Måste bara skaffa en lika anonym telon som han har. Tror inte han blir intresserad då. Skojarna känner till skojarmetoderna.
Leffe

F

F.d. 24435

Guest

Sök dessa människor utmed travbanorna Mantorp Eskilstuna mm så finner du dom med hästar som dom också häller på med men i husbilsbranchen är det mer pengar att blåsa folk på vid ett och samma tillfälle. Resande är ett lämpligt modernt etniskt tillhörlighet ursprunget och adressen fick jag efter att skuggat dom under ett par kvällar efter att stämt träff vid järnvägsstationen med avsikt att få ett ansikte på bedragaren som utgav sig att köpa bilar kontant vilket givetvis aldrig var dennes avsikt. Idhandling vägrades att lämnas men foto fick vi men kan givetvis inte lämnas ut i detta forum.
Kallas numera för färgglada invandrare!!

F

F.d. 53012

Guest

Tror ni inte att han får sin lön från Sjuka kassan och den kan ha blivit lite försenad så han måste dryga ut sin inkomst.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Hallojs idag fick jag ett mail från "Antonio" med tel 0736248949 han va intresserad av min bil men för en kunds räkning jag kan knappt bärga mig från att höra av honom igen. Han skulle kolla lite först sa han.:D

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ur DN:
En 77-årig kvinna och hennes 38-åriga son hackade sig in i andras Blocket-annonser och lade till sina egna telefonnummer. På torsdagen åtalades de för bedrägeri.

Mamman och sonen ska enligt Sveriges radio Sjuhärad ha manipulerat husbilsannonser på köp- och säljsajten Blocket och bytt ut telefonnumren till sina egna. När folk tog kontakt och var intresserade av att köpa husbilarna, ska paret ha fått dem att sätta in förskottsbetalningar på sina egna bankkonton.

Sammanlagt rör det sig om cirka 200000 kronor från åtta olika husbilsintressenter.

Paret åtalas för bedrägeri alternativt penninghäleri. Både mamma och son nekar till brott.

– De har sagt att pengarna har kommit från annat håll men har väl inte kunnat svara på varifrån i så fall, säger åklagare Ylva Rönnkvist till Radio Sjuhärad.

Aelbert

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2025

Jag hade min tidigare husbil ute på Blocket två gånger förra året. Samma mönster på bedragaren. Han/hon kopierde min annons, bytte ut mitt telefonnummer, samt satte ned priset ordentligt. Person i fråga fick många uppringningar. Han påpekade att ville de vara med på en bra affär, så vart det först till kvarn som gällde. Han begäde handpenning och flera gick på den minan. Jag blev kontaktat först då de som erlagt handpenningen inte kom i kontakt med bluffsäljaren. Folk ringde mig då registreringsnummret syntes i annonsen. De var alla glada till dess jag frågade vad de hade betalt och att jag hade begärt ett hellt annat pris, och att min husbil var inte den som de hade förskottsbetalt till. Jag fick sålt min husbil ändå, fast det orskade mig ett antal telefonsamtal där det inte var lätt att förklara hur godtrogna dessa köpare hade varit.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det bästa man kan göra är att anmäla annonsen till Blocket omedelbart. Det är det enda sättet att få bukt med lurendrejeriet.

Toppen