• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsskojare!?

F

F.d. 3753

Guest
Vi har haft våran husbil till salu på blocket en tid och i helgen ringde en snubbe från göteborgsområdet, han sa det i alla fall.
Han kunde tänka sig att betala den begärda summan för bilen MEN han behövde ha bilen i 7 dagar för att i sin tur sälja den vidare till en av hans kunder.
Naturligtvis så fick han inte hämta bilen förrän jag fått pengarna och efter det beskedet var han inte lika intresserad längre. Han skulle i alla fall återkomma, sa han. Kollade sedan på presentatören och såg att han ringde från ett skyddat nummer.
Han pratade bra svenska med en mycket svag brytning som var svår att definiera, först trodda jag att han var norrman men det var han nog inte.
Dett skrivet med tanke på er andra som har annons ute på eran husbil.
Gå inte på denna bluff!
:mad:

F

F.d. 6586

Guest
Sv: Husbilsskojare!?

Det finns folk som har gått på det. Tror det var i tidningen men kan ha varit på lokala tv. Typ "lämnat bilen, köparen skulle testa, köparen och bilen försvann" I detta fallet var det minst 400.000 ut genom fönstret.

Samma som hände dig har hänt en bekant när han skulle sälja en vanlig bil. (Han blev t.o.m erbjuden ett högre pris än det han begärde!!) Han tackade nej och sa "pengarna först". Då blev han utskälld för att vara rasist (personen i fråga hade en tydlig utländsk brytning) som inte litade på honom.

Detta är ett system som används hela tiden av de kriminella element som vi är omgivna av. Skrupellösa bedragare och ett trögt och handlingsförlamat rättssystem gör att man alltid får vara på sin vakt.:mad:

Jag hatar att sälja saker "privat" och de få bilaffärer mm som jag gjort upp privat har reglerats inne på ett bankkontor, där inget överlämnats förrän pengarna suttit på kontot.

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

Ja du Loomis. Jag känner igen det. Det måste vara samma kille som ringde mig i lördags. Han hade kunder på min utannonserade Pilote och ville ta bilen till Stockhom för visning. Jag sade till honom att skicka ev kunder till mig i Norrköping. Om det skulle bli affär, så kunde jag tänka mig att betala provision till honom. Men det verkade inte var så intressant. Det gäller tydligen att passa upp, så man inte blir av med både pengar och bil
Rolf i Norrköping HBK 72

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Skulle tro det var samma kille som ringde mig förra måndagen.
Eftersom jag annonserat ut kvällen innan så blev jag lite fulligarv när han frågade
:swoon: "har du bilen kvar".:swoon:

Kunde inte låta bli att svara "otroligt vilket intresse det var för den här bilen"
Klick i örat blev det från ett skyddat nummer.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Har inte med ämnet att göra, men va har du för avatarbild??? MOLLE.
Är det en gammal GÄDDA???.

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

Ang.min gäddavatar
Jag gick ju i Hasse P:s och Rollerteams fiskeskola på träffen i Figeholm. Det är bara det, att det inte ingick i kursen, "hur man tar av fisk från kroken." Jag vågar därför inte fiska upp dom. Närmar mig bara landbaserade gäddor som sannolikt inte lever. Kanske inte lika gott. Men fisk som fisk
Rolf i Norrköping HBK 72

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hänt även mej någon Ringde i Söndags, jag tackade också nej. Han som ringde hade hemligt nummer.

F

F.d. 14517

Guest

Har en husbil ute på blocket för en kompis räkning! I lördags ringde en karl som kallade sig Micke och var seriöst intresserad av den.Ville att jag skulle köra ner den till S-holm för att han skulle sälja den vidare till en som han kände.Det kunde ta ett par veckor sa denne Micke som bröt på ett annat språk!
Nog finns det skojare alltid!:mad:

Rembrandt

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2027

Jag fick svar!

Det var ett par namn (tror det va i stockholm) och det var någon firma i västerås, polisen var tydligen också informerade...

Rembrandt

Senast ändrad:
F

F.d. 6586

Guest

Lätt att lösa problemet.
Nästa gång någon kommer med förslaget så säg att det går bra att komma och hämta bilen. Samla ihop 10 HBK:are och ta den j-vln på bar gärning. Jag ställer upp med grabbens Basebollträ. :mad:

F

F.d. 3753

Guest

Ratsit och "Sveriges befolkning" är bra!
Nu har jag namn, adress och födelsenummer på 2 av dom.

F

F.d. 3581

Guest

Men fy på dig, Noman...
Man får inte vara elak mot de kriminella.....

Oj, Oj
ds

F

F.d. 6586

Guest

Men fy på dig, Noman...
Man får inte vara elak mot de kriminella.....

Oj, Oj
ds

Nej jag vet...
Jag skulle ju åka in på 10 år om jag försvarade min egendom och jag skulle förmodligen tvingas att betala ett skadestånd till den kriminella stackaren.

Jag såg ett par ungar som hoppade på motorhuvarna på några bilar häromdagen (sant!)
Jag tänkte gå fram och erbjuda dem att köpa glass till dem men ångrade mig. Jag kunde ju blivit anklagad för att vara pedofil! Det är bäst att ställa sig i hörnet, ducka och hoppas att de inte hoppar på min bil. :wink:

F

F.d. 5898

Guest

Jag har husbil till salu och har svarat på diverse husbil köpes annonser.
Och nästan alla av dessa är lämna bil och vi skriver avtal sedan får du dina pengar inom 10 dagar....

1 av de som svarade hade mobil nummer som ej fanns med på eniro , ett namn angivet i annonsen och en helt annat namn på sin seriösa hotmail adress....

Så bilen står fint kvar hemma på gården.

Mats

F

F.d. 4439

Guest

skojare finns altid överallt.
se para på det mad asfalt på garageuppfarten. varnas varje vår i tidningarna, och på hösten några repotage om dom som blivit lurade år efter år.
tak, målning, bilar... listan kan bli lång...

mvh

F

F.d. 1470

Guest

Även jag blev uppringd med ett liknande upplägg för annons på Blocket. Tel: 0736248949, Michelle, vilket inte ger något på Hitta.se Lite märklig brytning.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Apropå att skänka bort sin husbil utan att egentligen mena det:

"Det är inte förbjudet att vara dum i Sverige, men det kan bli j-lit dyrt"
:eek: