Sv: Husbilskriget?
Hej vänner,
Ju mer jag tänker på detta så är trådskaparens rubrik "husbilskriget" tyvärr allt mer passande. Vi kan se att scr och andra organisationer rustar upp och flyttar fram sina positioner. Man börjar bearbeta media och vill föra fram sitt budskap om "husbilsfusk" och att näringsidkare förlorar miljoner... Vi alla i detta forum vet hur fel detta är men vad hjälper det. Det är i massmedia/bloggartwitter/mm som slaget står. Nu i detta så verkar dét gälla västra Götaland, men var så säkra, det finns folk i branschen som väntar med spänning om denna "offensiv" kan påverka de folkvalda i länet för att sedan överföra detta till andra regioner,
Det kan om olyckan är framme sluta med att det blir förbjudet att stå på en skogsväg i Norrlands inland. Att man slår fast att det är brottsligt att parkera utan att betala överallt utom på sin egna tomt... Det finns starka ekonomiska intressen i detta.
" övernattning i fordon i hela Sverige är numera förbjudet utom på särskild anvisad plats" detta för att främja miljön/näringslivet/personsäkerheten osv....
Ett enkelt förslag till vår kära styrelse:
Att bilda en massmedia/public relation group som har till uppgift att gå i svaromål, bearbeta journalister/ och framförallt politiker när dessa frågor kommer på tal. Som kan agera direkt när det är aktuellt och som även mellan rubrikerna kan ta kontakt med media och lobba för friheten att parkera osv.
Vem vet, vi kanske behöver finnas i Almedalsveckan nästa år
Det är inte rimligt att kräva detta av en ordförande själv, för som debatten gick i en annan tråd, man kan inte vara "i tjänst" 24/7 i en ideel förening.
Vi kan debattera och argumentera här i vårt lilla mysiga forum hur mycket som helst men det hjälper inte vår sak ett dyft, blir som att stå med mössan i hand när husbonden kommer och sen stå i potatiskällaren och svära i sin ensamhet... Ursäkta liknelsen men det var det bästa jag kom på i hastigheten.
Bara mina enkla små tankar...
Håkan