• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilskörning för damer

Gaiefaj

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tranås
HBK-Nr
394
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Måste få berätta följande episod:
För ett antal år sedan var vi ute med husbilen över en helg. Fint väder och maken skulle åka vattenskidor. Sagt och gjort, men han vurpade efter ett tag och kom knappt upp i båten. För att göra en lång historia kort så hade han brutit benet med operation som följd. Han lämnade campingen med ambulans. Jag packade in tonåringar, möbler etc och tog hem husbilen. Tack vare att jag var bekväm bakom ratten fixade jag detta galant Vi var också ute många helger efteråt, när maken lärt sej hoppa på kryckor och kunde hoppa in och ut i busbilen.

Om min man inte tidigare, delat ratten med mej, hade hela familjen fått göra avkall på en massa härliga husbilshelger eftersom han inte kunde köra under lång tid! /Anette
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Hej Anne Louise & Johnny med flera.

Naturligtvis skall ni inte ta mina två inlägg på allvar, försöker bara reta upp Er damer, men det går inte särskilt bra.

Förväntade faktiskt lite mothugg typ ” Bättre med ett fruntimmer bak ratten än en gubbe i röd hatt ”

Ärligt talat så skulle jag faktiskt vilja att hustrun lärde sig köra Concorden men hon stretar emot, händer det något så ” Den dagen den sorgen ” .

De få gånger vi kommer ut med husbilen så förstår jag den kvinnliga logiken.
" Varför köra tung husbil när man kan vara passagerare och njuta av utsikten genom ett stort panorama-fönster med ett glas vin i handen."

Bifogar en vy från passagerare-stolen som man inte får uppleva
 

Bilagor

  • 047.JPG
    047.JPG
    4 MB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

För dom som är intresserade går det nu att anmäla sej till Husbilskörning för damer våren 2014.

"Breviks
Camping
Husbilskörning för damer 2014
Nu är det dags att anmäla sig till årets husbilsövningar för damer.
Våren 2014 kommer vi att ordna denna populära helg två gånger.
Datum: 9-11 maj eller 16-18 maj
På fredagen kommer ni till oss och checkar in.
Lördag morgon åker damerna som ska vara med i kursen upp till övningsplatsen, den andra
deltagaen stannar på campingen där det serveras fika, kaffe och lunch. Det finns sällskapsrum
att tillgå om vädret är tråkigt.
För damerna serveras fika och lunch på övningsplatsen.
På kvällen tänder vi grillarna och äter mat tillsammans. Ni tar med eget att grilla och dricka.
Sedan har ni kvällen till att umgås och ha det trevligt. Ni stannar över till söndag och checkar ut
på förmiddagen.
Pris 1500 kr för 2 personer varav den ena deltar i kursen
För att anmäla er så maila till info@brevikscamping.se
Ange namn, adress, telefon och vilket datum ni önskar.
Ps. Egen husbil och försäkring står ni för.
Vi reserverar oss för att ställa in om vi inte få tillräckligt med anmälningar
eller att erbjuda er ett annat datum."


OBS: Jag har absolut inga kopplingar till Breviks camping. Jag tycker bara det är ett mycket bra initiativ som är väl värt att informera om. Jag och min sambo tänker delta.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Har en intresserad hustru men vi tycker det är lite långt en vanlig helg med 70 mil tor, vi hade hängt på om det varit lite kortare avstånd, kan hoppas att någon nappar på att arrangera längre söderut
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Husbilskörning för damer

Herrejösses varför skulle en kvinna behöva mer utbildning än en man för att ratta en husbil?? Jag har sett många "herrar" styra sina husbilar så att man nästan fått hicka och just backmomenten kan många gånger bli en källa till många glad skratt , men tyvärr är det ofta frun som agerar vägvisare och får skäll bara för att "gubben" inte kan backa :)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Herrejösses varför skulle en kvinna behöva mer utbildning än en man för att ratta en husbil?? Jag har sett många "herrar" styra sina husbilar så att man nästan fått hicka och just backmomenten kan många gånger bli en källa till många glad skratt , men tyvärr är det ofta frun som agerar vägvisare och får skäll bara för att "gubben" inte kan backa :)

Om det nu finns kvinnor som vill ha utbildning, låt det då vara så. Sen kanske du kan fixa utbildning för herrar också, men ta det i en egen tråd.

Vi tycker i alla fall att detta är ett mycket lovvärt arrangemang.

Du får ursäkta tonen men dit inlägg tycker jag var dumt.

Inlägget borde inte skrivits men tyvärr, jag gjorde ett stort misstag och misstolkade inlägget helt och hållet! Ber elegance om ursäkt även här... Precis som många skrivit om och varnat för i andra inlägg var jag för snabb med Sänd knappen...
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Husbilskörning för damer

Utbildningstiden beror inte på kön eller ålder utan vad man har i bagaget. Det har visat sig i flera olika vuxenutbildningar att effekten ökar om man delar på kvinnor och män ibland. När det gäller kvinnorna så har dom MYCKET roligare när männen inte är med på banan (egen lärarerfarenhet).

Vem vågar anordna "Husbilskörning för herrar"? :)
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Husbilskörning för damer

Om det nu finns kvinnor som vill ha utbildning, låt det då vara så. Sen kanske du kan fixa utbildning för herrar också, men ta det i en egen tråd.

Vi tycker i alla fall att detta är ett mycket lovvärt arrangemang.

Du får ursäkta tonen men dit inlägg tycker jag var dumt.

Nu får min herre förklara sig en aning , LÄS en gång till snacka om misstolkning :confused:
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Nu får min herre förklara sig en aning , LÄS en gång till snacka om misstolkning :confused:

Jag läste om igen ett par gånger och kan bara konstatera att du har rätt... Vad jag göra annat än be om ursäkt flera gånger till dej. Ändrar inte det misstaget men jag ger dej helt rätt...
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Husbilskörning för damer

Jag läste om igen ett par gånger och kan bara konstatera att du har rätt... Vad jag göra annat än be om ursäkt flera gånger till dej. Ändrar inte det misstaget men jag ger dej helt rätt...

Det är ingen fara, jag skrev väl lite luddigt och det var inte min avsikt att vara
ironisk så jag får väl skylla mig själv :)
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Jag tycker det låter dyrt, ett-tusen-fem-hundra kronor plus allt annat som kan gå i sönder när hustrun sitter bak ratten.

Ett kopplingsbyte lär det kosta, minst.

//T

Ps. Finns det inga bidrag att söka, nån som vet ?
 

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Husbilskörning för damer

Jag blir så trött på de gammalmodiga egoistiska gubbar,
Det finns kanske EU pengar till fruarna att byta ut dom till 2 x 25 åringar istället. Trodde det här en klubb för husbilsägare och och deras intressen
men när männen går ut och nervärdera deras damer, då är det inte så roligt längre. Mvh. Agnetha
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Nu finns det bara 3 platser kvar för 2014. Träningen äger rum i början på maj och dessutom 16-18 maj. Om någon är intresserad kontakta Breviks Camping.

Hälsning från Faran som ska dit 16-18 maj :yes:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Husbilskörning för damer

Jag blir så trött på de gammalmodiga egoistiska gubbar,
Det finns kanske EU pengar till fruarna att byta ut dom till 2 x 25 åringar istället. Trodde det här en klubb för husbilsägare och och deras intressen
men när männen går ut och nervärdera deras damer, då är det inte så roligt längre. Mvh. Agnetha

Gubbsen är bara rädda, utfall det skulle visa sig att fruarna skulle råka ratta husbilarna bättre och mer förnuftigt än dem ;) :D
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Husbilskörning för damer

Jag tycker det låter dyrt, ett-tusen-fem-hundra kronor plus allt annat som kan gå i sönder när hustrun sitter bak ratten.

Ett kopplingsbyte lär det kosta, minst.

//T

Ps. Finns det inga bidrag att söka, nån som vet ?
====================================
Skall detta ses som humor?
Ja då har jag defnitivt ingen humor jag tycker det är kränkande att utala sig på detta nedslående sättet om kvinnan.

Ett märkligt utalande om din kära hustru må jag säga ned värdera en mäniska så till den milda grad tycker jag är sorgligt men det får stå för dig.
Jag är övertygad att många fruar kanske kör bättre än sina gubbar.
Det fins kvinnor som kör tunga fordon yrkesmäsigt med hela alfabetet på kortet.
Men när det gäller hb så tycker många män att detta är inget för käringen nej det måste jag sköta.Kör du bättre än frun den frågan får man ställa sig ibland?
En husbil på 7.5 meter lite större än en stor personbil.
Vi har haft husvagn tidigare frun drog boggivangnen på Norska vägar och jag kunde njuta av utsikten och dricka en öl då och då.När det gäller HB är det väl bra att båda kan sitta vid ratten om så skulle behövas eller hur??
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:
Toppen