Carina5572
HBK Medlem (P)
Sv: Husbilskörning för damer
usch!! Vilken tur att inte alla tänker som dig "T"
usch!! Vilken tur att inte alla tänker som dig "T"
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tanken är god att låta våra fruar övningsköra men göra det på en camping !!
Vore det inte bättre att förlägga den till ett nedlagt flygfält så vi kan få lite avstånd mellan varandra.
Ett säkerhetsavstånd på minst 300 meter vore inte fel för alla inblandade.
Ett riskmoment som vi även måste tänka på är att aldrig släppa ut två husbilar samtidigt, oavsett hur stor platsen är.
En annan bra ide’ är att vi gubbar sitter i våra husbilar och övervakar på ett betryggande avstånd med motorn igång, så vi snabbt kan avlägsna oss från platsen ifall en skenande husbil närmar sig.
Som sagt, det finns nog mycket att tänka på innan man överlämnar ratten till frugan.
En sak till.
Kan vi inte förlägga träffen till slutet av året när husbilssäsongen är över ?
//T
FY!!!! Säger jag bara! En så´n massa mulliga mansgrisar vi har i den här klubben!! För det är väl inte så att ni behagar skämta?
För om ni verkligen menar allvar med allt dumt ni skriver om kvinnor bakom ratten, så tror jag faktiskt inte att jag vill vara kvar längre. Då kan jag lägga min energi på trevligare sällskap.
Tanken är god att låta våra fruar övningsköra men göra det på en camping !!
Vore det inte bättre att förlägga den till ett nedlagt flygfält så vi kan få lite avstånd mellan varandra.
Ett säkerhetsavstånd på minst 300 meter vore inte fel för alla inblandade.
Ett riskmoment som vi även måste tänka på är att aldrig släppa ut två husbilar samtidigt, oavsett hur stor platsen är.
En annan bra ide’ är att vi gubbar sitter i våra husbilar och övervakar på ett betryggande avstånd med motorn igång, så vi snabbt kan avlägsna oss från platsen ifall en skenande husbil närmar sig.
Som sagt, det finns nog mycket att tänka på innan man överlämnar ratten till frugan.
En sak till.
Kan vi inte förlägga träffen till slutet av året när husbilssäsongen är över ?
//T
Min hustru kör bilen lika bra som jag.
Det behövs inga kurser. Handlar bara om självförtroende och en karl som håller käften.
Ursäkta då, att frågan ställdes
Blir det en sådan träff i år oxå ( 2014 ) ?