• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsförsäkring Folksam

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Kan tyvärr inte bif skärmdump på försäkringsbrev, då jag inte är medlem och jag kan inte bli medlem, då det inte går att betala med kort eller bankkonto. Bara Swish och det har inte jag. Borde framgå på första sidan, innan man registrerar sig!!
Det går att betala via bankgiro: 706-2375 enl. hemsidan. Du kan välja mellan det och Swish. Välkommen som medlem!

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ni pratar om fickpengar!! Fick just mitt försäkringsbrev och premien på helförsäkringen för HBn har gått upp 70%!!!!!!!
Från 3968kr/år till 6608kr/år!!! Har den påställd april-okt och avställd resten av tiden.
De försökte samma sak ifjol, men med ett tel samtal så sänkte de till "normal" nivå. Tror de kör en rövare när man har autogiro för alla har ju inte koll på sina utgifter. Lite korkat för en så pass stor ändring av månadskostnaden är ju ganska märkbar. I a f nu när alla kostnader skenar, så man blir ju lite mer vaksam.
Haft samma bolag i snart 10år.
Kan tyvärr inte bif skärmdump på försäkringsbrev, då jag inte är medlem och jag kan inte bli medlem, då det inte går att betala med kort eller bankkonto. Bara Swish och det har inte jag. Borde framgå på första sidan, innan man registrerar sig!!
Om du går in under "Betala med Swish så står det under den betala via IBAN/Bankgiro så den möjligheten finns att betala.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
I jämförbar nivå med föregående år, med en viss % ökning, som allting annat. Eller tycker du en ökning på 70% är normalt?
Räknar ju med att den ska gå upp, men kanske 5-10% är mer rimligt efter alla skadefria år.
Det är nog mera så att dom vill höja din försäkring till normal nivå!

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Det går att betala via bankgiro: 706-2375 enl. hemsidan. Du kan välja mellan det och Swish. Välkommen som medlem!
Om du går in under "Betala med Swish så står det under den betala via IBAN/Bankgiro så den möjligheten finns att betala.
Har ni som vet, klickat på länkarna? Det går INTE att betala via bankgiro!! Ni är ju redan medlemmar!
Det står
OBS! Betalning via Bankgiro fungerar inte för nya medlemmar utan endast Swish gäller!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Kan man dra slutsatsen att något annat försäkringsbolag får bära den kostnaden? Eller rättare sagt kunderna i de försäkringsbolagen?
Jag misstänker att det här kommer över hela linjen för de dyraste/nyaste bilarna i varje fall. När man läser om strålkastare för 35.000, reparationer
för hundratusentals kronor, tips om att försöka ta det ena och det andra på försäkringen som kanske egentligen inte borde gå igenom, men ändå
gör det, flera rutbyten på kort tid på samma bil, det finns ju ingen möjlighet att premierna hittills täcker detta.
Tillverkarna får nog titta över reservdelspriserna om dom skall ha någon marknad kvar. Eller göra som en del tillverkare har gjort, använda snygga strålkastare och bakljus från någon personbil, och ruta till helintegrerad från busstillverkare, där volymerna är betydligt större.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
En liten detalj i reseförsäkringen (enl Folksam) är att man inte får lämna den mer än ca 1 vecka. Dvs flyger man hem 1 mån över jul/nyår så har man 45 dgr vanlig reseförsäkring o sedan måste man teckna. särskild reseförsäkring. Vilket jag tycker är konstigt
De söker ju hela tiden olika sätt att göra det omöjligt att använda de fördelar som många pratar om.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
En liten detalj i reseförsäkringen (enl Folksam) är att man inte får lämna den mer än ca 1 vecka. Dvs flyger man hem 1 mån över jul/nyår så har man 45 dgr vanlig reseförsäkring o sedan måste man teckna. särskild reseförsäkring. Vilket jag tycker är konstigt
Den förlängda reseförsäkringen förvandlades fram med Folksam för att gälla för resa med husbilen.
Från början kunde du inte flyga hem överhuvudtaget då du ansågs att avbryta din husbilsresa.

På senare tid har du fått möjlighet att vid två tillfällen a 7 dygn åt gången, resa med annat färdmedel utan att det anses att du avbryter din husbilsresa. Till exempel hemresa på 7 dygn.

För övrigt info, ställ inte av din husbil under din resa. Då gäller inte din förlängda reseförsäkring.

Mvh. från ett soligt Roses Sp. På vår resa hemåt
Där vi nu snart använt 5 månader av Hbks förlängda reseförsäkring med Folksam.
Krister

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
I jämförbar nivå med föregående år, med en viss % ökning, som allting annat. Eller tycker du en ökning på 70% är normalt?
Räknar ju med att den ska gå upp, men kanske 5-10% är mer rimligt efter alla skadefria år.
Betalade du 3968 kr/helår för en helförsäkring skall du nog vara nöjd. För det tycker jag är snorbilligt. Inte konstigt att det blir en rejäl höjning. Men 6608 kr är i mina öron billigt det med. Sedan får man ju jämföra vad man får för pengarna på de olika bolagen.
Vilket bolag har du?

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Betalade du 3968 kr/helår för en helförsäkring skall du nog vara nöjd.
Har jag påstått något annat?
Det är chockhöjningen på 70% jag inte är nöjd med. Hade du varit det? Hade du inte reagerat?
Tråden börjar ju med reaktioner på 17 och 20 % höjningar, så då är det väl inte så konstigt att jag reagerar på 70%?
Helförsäkringen har passat mina behov perfekt och har varit prisvärd, men nu får jag kanske tänka om.
Jag kör inte utanför Norden och behöver t ex ingen lång reseförsäkring.
De skulle återkopplat under fredagen, men gjorde aldrig det, så jag hoppas höra från dem under morgondagen.

Toppen