F
F.d. 53012
Guest
Sv: husbilsbyte
Nordic är väl en kanonbil året runt och dom behöver sälja mer bilar också för att överleva.
Nordic är väl en kanonbil året runt och dom behöver sälja mer bilar också för att överleva.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Sagt det förr och säger igen, husbilarna och deras vvs-system tål att stå kallt. Bara att tömma ur vattnet. Gör detta många gånger per vinter och skulle aldrig falla mig in att förbruka energi på att varmhålla en bil genom vintern. Oavsett snålhet eller ej så är det ju en miljöaspekt här.
Anders
Nordic är väl en kanonbil året runt och dom behöver sälja mer bilar också för att överleva.[/quot
nordik övrlever säkert ändå.
Hej, Janne & Ullis.
Med dessa krav blir nog husbilen något längre.
Ja det finns nog inte många som uppnår erat krav.
Men!
Med vänlig hälsning
Skoogis
Tack Bestliner.
Dom sålde faktiskt Concord där jag köpte min Niesmann. Nu va det ju lite blåsigt förra veckan när jag hämtade den så därför blev det ingen Concordman vill ju få hem grejerna hela också utan att blåsa av vägen
Menar du att Concorden blåser av vägen stadigare bil får du leta efter har du kört någon med punktering månne
Concord är en riktig vingelbil i vind. Går knappt att köra. Så är det för det har Bestliner sagt och han vet vad han talar om
Nu råkar min Concorde vara en alkovbil vilket nog är litet ovanligt. Att ta detta för intäckt att alla Concorde är vindkänsliga är nog litet mycket. Min är vindkänslig i nuläget då den mycket komfortabla fjädringen är litet väl mjuk och följsam. Efter att ha fått goda råd på detta forum blir det kraftigare krängningshämmare monterade vid sommarens tysklandsbesök. Sedan blir det säkert även bättre väghållning och då är ju allt bättre än på fiatburkarna.
Hej
Efter att ha kört vår Concorde Credo sen i juli, ca 1000mil, bl a kroatien ToR, vågar jag påstå att vindkänsligheten är långt bättre än jag hade förväntat mig.
Bilen är byggd på ett Iveco 50C 18 chassie som av förre ägaren blivit utrustat med kraftigare krängningshämmare bak, och dubbla krängningshämmare fram.
Dessutom är stötdämparna utbytta mot ställbara Koni.
Vindkänsligheten är jämförd mot förra bilen som var en Carthago I 51 med tandemaxlar ( låg som ett strykjärn på vägen).
Tidigare Niesmann Flair var mycket mer vindkänslig än denna Concorde.
Tycker inte det är relevant att påstå att Concorde generellt är sämre på detta än andra husbilar.
Hejs
Claes 105
Ps. Tips till Bestliner: montera ett extra krängningsstag fram,är övertygad om att detta gör stor nytta.
Bara skoj du vet
Hmmm o Fiatburkarna är det då helt plötsligt fel på alla
oki det låter som vi tycker Concorde är stadig då