• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur mycket är snödjupet där du är nu?

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Stod i lokalblaskan häromdagen att Västerbotten var snörikast i landet - vet inte men det har kommit ovanligt mycket och varit ordentligt KALLT en längre tid.
10 jan tog jag en bild på snön på balkongtaken här intill.

snö100110 002.JPG
 
F

F.d. 4838

Guest
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Minus 5grader 40-50 cm snödjup snöskottning varje dag,det snöar
nu i kväll.det är långt till vår,hälsningar från Svarteborg
mitt i Bohuslän.:p
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Här i Stenungsund har det kommit massor med snö - över 1 dm! Kallt som attan är det också - nästan 2 minusgrader!

Jappe
 

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Här i Oskarshamn ca 60 cm och mer kommer det i morgon. Typiskt att man har två nyopererade grannar så det blir tre garageinfarter att skotta varje gång. Men hav tröst - om ett par månader åker vi husbil.:spinny:
/Sture
 
F

F.d. 7222

Guest
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

I natt fick vi ytterligare en decimeter snö, nu räcker det tycker jag. Man tycker synd om växthuset o. husbilen. Nu vill vi ha vår snart!!!
Bara för att jag skrev detta så har det börjat snöa igen, tar det aldrig slut på eländet...
03022010.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

hej på er i snön ,vi har på tjörn ca 40cm det snöade hela natten ,nu minus 2 grader det är väldigt vackert så man får fota detta innan det smälter, tur att man inte är i spanien o missar detta, det blir nog en vår .mvh håkan,r
 
F

F.d. 55309

Guest
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

:twitcy:

Hej! Här i Vera Spanien är snöjupet 0 cm och sol halva dagen just nu mulet.
 
F

F.d. 7222

Guest
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Hej!
Om det skulle uppstå ett mätbart snödjup där du är så måste du lova att

OMEDELBART leverera in en rapport om detta. :wub:
 
F

F.d. 1370

Guest
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Hej! - Här mitt i "Änglamarken" i Skånes mitt har vi ca 45 cm, men på vår egen väg ut , ca 800 m, är djupet mellan 0,3 till 1,5 meter! Så blir det när vinden viner och snön fyker över fälten. Är fortfarande isolerade efter 24 tim. Det har varit ett tufft pulsande i drivorna ner till stora vägen, där vi satt bilarna. Även dessa var blockerade, men är nu "fria". Om en stund sätter vi igång att schakta (obs-ploga är omöjligt) vägen. Ett långt och hårt jobb.
Det positiva med att vara insnöad är att det stärker grannsämjan med mycken god mat och dryck...
Nils
 
Senast redigerad av en moderator:

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Har under kvällen skottat av taket på husbilsgaraget. Takstolarna såg ut att ge med sig. Det låg drygt 40 cm. Snön höll på att frysa till efter lite "varmare" temperatur idag.Efter några timmar så var allt bort och jag kan sova tryggt inatt.

vinterstol.jpg
ha de................:music-icon:
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

I Stenungsund nu drygt 20 cm. Bra temperatur också, strax under noll. Syrénen är vacker så här års också, men Millan föredrar syrén utan snö på sig.

m o s.jpg
 
Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Nog för att jag är uppvuxen i Kulltorp (Högshult), men f-n vet om jag därför önskar mer snö?? ;)

I Olsfors där jag bor nu, är det på tok för mycket snö... Min 8hk snöslunga gav upp idag...
Bara att dra fram släpet, som skall packas med högtalare m.m. inför jobb på Jamesons tor-lör, med en 4W bil...

Intressant är dock att läsa gällande vårt hus, det är byggt enl, snö zon Sundsvall pga. Olsfors höjd & läge.

Mvh. Magnus

I Hillerstorp har vi för närvarande 55 cm snö men vi vill ha mera....:twitcy:

/Per
 
F

F.d. 3847

Guest
Sv: Hur mycket är snödjupet där du är nu?

Sundsvall 80-90cm och snöar just nu. Trösten är att det blir i regel mildare då. Halleluja!
 
Toppen