Hei Ottar.
Jeg har hele husbilens originale el. system urørt og intakt. Det vil ta 1 minutt å koble tilbake til original systemet. Det er kun å flytte bodelens originale ladekabel fra inngangen på Ctek laderen tilbake til batteripol bodelbatteri.
Mao Ctek laderen er montert mellom kabelklammer som satt på + polen på bodelbatteriet og batteriets + pol. "Ctek systemet er mao i seg selv ett lite lokalt system for seg selv mellom original ladekabel og bodel batteripol".
Solcelle panelet er koblet direkte til Ctek solcelle inngang. Da kjører man solcellenes høye spenning helt fram til Ctek/bodelbatteri før den blir regulert ned til korrekt spenning, mao ingen spenningsfall og laderegulatoren i Ctek laderen er av toppklasse blant mppt systemene.
Eneste "krock" man kan få er den jeg har fått, at ved start og stopp av motor kan Ctek koblet slik jeg har den gjøre at El.sentralen blir strømløs ett bitte lite øyeblikk, og slår seg av om den er ømfintlig for dette, de fleste er ikke slik!. (men min er). Da må jeg slå den på igjen med pekefinger. Dette har jeg løst med å montere ett jumpe rele som jeg manuelt aktiverer ved start og stopp av motor.
Jeg har eiet 8 bobiler og modifisert flere med kraftig oppgraderte kabler og annet for å få bedre lading ab bodelen, men for første gang er det virkelig en vanvittig forbedring av ladingen og hva jeg har av strøm ombord. Så bra er det blitt at jeg føler at det ene bodel batteriet er blitt unødig. Så de 25 kiloene det veier blir ikke med på sommerferien.
Skulle gjerne ha aksjer i Ctek, men er kun en 100% betalende kunde, som er 200% fornøyd, MINST.