F
F.d. 2621
Guest
Jag skulle vilja korta av en meter av vår ca 5 m långa markis efter en skada, alltså på bredden och utmed hela längden eller också heter det på längden utmed hela längden. Det borde man kunna klara av själv OM man hade en handhållen symaskin!!!! Att stå på pall eller stege och för hand med nål och tråd sy så tjockt tyg / galon 2x5 meter långt så att det håller låter inte alltför lätt - eller hur?
Jag har hört mig för hos två markistillverkare, som båda två offererade jobbet för ca 5.000 kronor - någon gång i höst!!! Just nu har de ju högsäsong. För den summan kunde man kanske t o m köpa en handhållen symaskin eller hyra en för ännu lägre kostnad.
Är det någon som har erfarenhet av en sådan situation och / eller känner till någon segel- eller tältmakare, så vore jag tacksam för tips!
Jag har hört mig för hos två markistillverkare, som båda två offererade jobbet för ca 5.000 kronor - någon gång i höst!!! Just nu har de ju högsäsong. För den summan kunde man kanske t o m köpa en handhållen symaskin eller hyra en för ännu lägre kostnad.
Är det någon som har erfarenhet av en sådan situation och / eller känner till någon segel- eller tältmakare, så vore jag tacksam för tips!