Skärpning Riviera. Vi har huvudvärk redan!Varför så enkel fråga? Lägg till en fjärde väg uppifrån dit den blå skall köra.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Skärpning Riviera. Vi har huvudvärk redan!Varför så enkel fråga? Lägg till en fjärde väg uppifrån dit den blå skall köra.
Den som inte fixar denna ombedes vänligen att skicka in sitt körkort till Transportstyrelsen och tacka för lånet!De som tyckte att den tidigare bild var svår får nu möjligheten att visa sina körkundskaper..
Visa bilaga 237695
Det finns även dom som fått sitt körkort i cornflakes paketet.Den som inte fixar denna ombedes vänligen att skicka in sitt körkort till Transportstyrelsen och tacka för lånet!
Trevlig helg!![]()
Ja det är högerregel
ExaktBlå- Gul-Röd
Men alltså - den som får köra först har dessutom väjningsplikt enligt bilden. Hen ska låta alla uta väjningsplikt köra före enligt gängse ordningDen som inte fixar denna ombedes vänligen att skicka in sitt körkort till Transportstyrelsen och tacka för lånet!
Trevlig helg!![]()
Transportstyrelsen är en myndighet som har regeringens uppdrag att ansvara för merparten av regelgivning, tillsyn, tillståndsprövning och registerhållning inom transportområdet. Transportstyrelsen har däremot ingen dömande funktion, dvs de avgör inte om någon begått brott eller brutit mot någon av de regler som de arbetat fram. Så precis som Muskatten skriver är inte Transportstyrelsens svar prejudicerande. Därför är svaren ofta väldigt PK.Den erfarenhet jag har av svar från TS, är att man måste vara väldigt försiktig att lita på vad de svara.....
Där med inte sagt att detta svar du fått är fel...![]()
Högerregeln gäller väl som vanligt. och du kör aldrig ut framför en bil på anslutande väg..Hehe... Den e lurig![]()
Nu talar du emot dig själv. Högerregeln gäller oberoende om det är anslutande väg eller inte såvida det inte finns skyltar som säger annat.Högerregeln gäller väl som vanligt. och du kör aldrig ut framför en bil på anslutande väg..
Helt riktigt!Högerregeln gäller väl som vanligt.
Du har tydligen inte läst inlägg #52.Om jag förstår högerregeln rätt så upphör den att gälla då trafik från höger stannat för att i sin tur lämna företräde. Således kör blå bil först eftersom röd bil inte får köra. Ganska enkelt!