• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kör du egentligen, människa?

Tommy&Ulrika

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Skurup
HBK-Nr
6581
Medlemskap
2024
Sv: Hur kör du egentligen, människa?

Det är väl inte olagligt att köra 80km på 90väg men man får nog räkna med att få en långtradrare i häcken då,dom kör ju för brödfödan och tid är pengar för åkarna.Sen tycker jag inte att man ska kritisera långtradarchaffisar dom flesta kan nog det där med framförandet av tungt fordon.Det som irriterar mer är väl att man har slutat att använda körrikningsvisare,mobilpratande i tid och otid mm.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Hur kör du egentligen, människa?

Och därmed var vi tillbaka på ruta 1 igen......många inlägg blev det:)
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Hur kör du egentligen, människa?

du skriver 80-90 km/timmen. mig veterligen är max hastigheten för bil o släp 80 även på motorväg:wink:
 
F

F.d. 15177

Guest
Sv: Hur kör du egentligen, människa?

Om man läser en del inlägg här kan man lätt tro att man får köra hur sakta som helst. så är självklart inte fallet

taget ur senaste körkortsboken sid. 25
"Du ska inte i onödan hindra eller störa"

sidan 27:
"Dessutom finns det en regel som förbjuder dig att hindra andra förare genom att utan skäl köra överdrivet långsamt eller plötsligt bromsa"

sen ska man självklart hålla avstånd å allt de andra som hör till trafikvett och regler

krama varandra i trafiken! :)
 
Toppen