• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

hur har ni det med dubbelmoralen hos er?

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: hur har ni det med dubbelmoralen hos er?

Jo, det där drabbas man ju av ibland. det vill säga onda ögat från medtrafikanter som tycker att man skall dra åt pepparn med husbilen.
Vår bil är ju 10,5 meter så det blir ofrånkomligen så att man ibland måste parkera lite "udda" för att komma fram till affärer etc.
Å andra sidan lägger jag själv då och då onda ögat på bilister som helt utan handikapp och tillstånd tycker sig ha rätt att parkera på platser för rörelsehindrade.
Vi har själva parkeringstillstånd men inte sällan är de platser avsedda för rörelsehindrade upptagna av de som tycker att de inte behöver visa hänsyn.
/Nisse

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Hej Greven! Håller fullständigt med dig. Det är mycket lättare att bli av med husbilen på osäsong om man nu vill in till ex Göteborg för en biokväll. Folk som passerar ser att det lyser och folk som sitter inne i bilen och myser. "O, vad trevligt ni har" blir kommentaren om man råkar titta ut när någon passerar. Sommartid är det nästan omöjligt att få tag på en bra plats centralt för ev besök i stadens mitt.
Ha ett fortsatt gott 2009

F

F.d. 12156

Guest

Anne-Louise & Johnny;
trevligt med likasinnade men har någon ett bra förslag vad säga till dom .....
jag ska döda dig funkar ju inge bra
skiter väl i vad du tycker ...känns heller inge bra
ställ dig bakom bilen så ska jag backa på dig funkar ju inte heller
ska man le o blinka med ögonen o säga att man är bög ...antingen så blir ju den andra personen överlycklig och vill följa med in :D eller också kanske dom går ........mina egna erfarenheter säger mig att det till 90 % är manliga könet som gnäller ???är de så:confused:

// Greven

F

F.d. 12156

Guest

Är det inte rätt typiskt när man satt sig till ro i låt oss säga den lilla hamnen tagit ett glas öl och en korvmacka .....
då.....HÄR FÅR NI INTE STÅ :mad: .. nähä .... varför inte då ..DÄ Ä PRIVAT MARK BARA Å FÖRSVINNA ja ha äger du de här eller ?NÄÄ MEN JAG BRUKAR SITTA HÄR NERE I HAMNEN OCH JAG VILL INTE HA EN MASSA FOLK SOM SPRINGER HÄR PACKA IHOP OCH FÖRSVINN MED ER ANNARS RINGER JAG POLISEN ;)ja efter en som omgång så spelar det ju ingen roll för den kvällen lär ju vara förstörd :wub:känns det inte igen lite grann

// Greven :eek:

F

F.d. 25038

Guest

Skulle vara kul när det gick upp ett ljus för de som bor där att kanske det kanske skulle vara bra med lite bevakning i form av folk i övernattande husbilar jag hade blitt glad om nån i husbil parkerade i närheten av min verkstad så jag kanske slapp påhälsning av objudna gäster den natten, tänk när detta går upp för alla båtklubbar i landet,men de e klart att man blir lite avis när nån annan (modigare)husbil glider in på bästa platsen där du inte kunde med att ställa dej för att kunna utnyttja allemansrätten till fullo vet inte om detta glider in vid sidan om tråden men ändå .

Senast redigerad av en moderator:

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Greven!
Du får inte vara så "giftig" vid "hamnpolisen".
Han vet ju "bättre" än du.
Fösstår du väl.
/Bengt

Toppen