• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

hur har ni det med dubbelmoralen hos er?

F

F.d. 12156

Guest
Sv: hur har ni det med dubbelmoralen hos er?

Hej Greven, ge inte upp, det är bara många som inte tycker som du.
Jag håller med dig fullständigt, står en husbil parkerad i stan eller utanför ett hyreshus vintertid tror jag många tycker att det ser mysigt ut när det lyser i fönsterna, på sommaren kanske det irriterar en del, som tycker att man skall ligga på en camping.

Gott Nytt År önskar Janne
tack janne du förstod vad jag menade , du lade orden bättre imunnen än vad jag själv klarade av

med andra ord det finns hopp om er kära husbilsresenärer vill man bara tolka en fråga på rätt sätt då blir svaret kanon;) lev väl , kör med omdöme och reta inte varandra i trafiken

God fortsättning på -09 "greven"

F

F.d. 12156

Guest

Men kom igen nu husbilsfantaster nog måste ni väl ha blivit dänkörda någon gång..........av någon ilsken bror duktig som verkligen kan reglerna i (sin) stad och som hotar med polis om ni inte försvinner om 5 minuter

jag börjar : i somras var vi med ett par kompisar i karlsborg och hittade en öde tomt bakom konsum tror jag det var där parkerade vi och i våra ögon störde vi ingen efter 10 min droppade det in 4 husbilar till då var vi 6 bilar .........
Då kommer troligtvis janne josefsson´s bror med film kameran i högsta hugg och berättar att här fan får vi ju inte stå och på balkongen står hans fru med en annan filmkamera och filmar för brinnande livet .....
Till detta hör att dom osade sprit och bar sig inte så trevligt åt... tilläggas ska att han bodde i hyreshuset en bit bort så vi störde väl hans utsikt för kvällen ....Eftersom dom vara smårunda och inte lyssnade så till slut gav vi upp och flyttade oss bort till infarten inte sämre det,, vi hade kunnat slängt honom i sjön men han hade väl inte blivit mera glad av det ....:p
Så till sommaren så ska jag försöka hyra ödetomten av ägaren en helg så att man kan parkera i lugn och ro.......:D

ja man ska inte reta folk så det behöver ni inte berätta för mig !!!!!!!!!!!

Är det någon som känner igen sig i en liknande situation BERÄTTA GÄRNA:

För det kan väl inte vara så att jag är den ända i hela husbilsklubben som råkat ut för nåt sånt här SÅ REDIGA ÄR NI VÄL INTE ALLISAMMANS;)

//Greven

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Vi har aldrig blivit bortmotade någonstans i Sverige men 1998, i Holland, kom det ett yngre par, som meddelade oss att man inte fick fricampa i Holland så vi åkte till en camping i närheten.
Annars har vi stått på alla möjliga och omöjliga ställen utan att någon har reagerat.
Vi har kanske haft tur?

F

F.d. 3077

Guest

Hej Greven God Fortsättning!!!.
Jodå nog har man blivit bedd att dra till varmare trakter,trots att vi stod på allmän P utan restriktioner.
På Fårö flera gånger då utav 08or, som en en temid odalsman upplyste oss om att dom tyckte att ön tillhörde dom ( 08orna alltså), sedan i Baskemölla en äldre dam med barnbarn och hundar tyckte att vi borde veta bättre,den P platsen var absolut inte för sådana "shabrak",trots att många platser var tomma.(men hon fick gå runt bilen)
Vi brukar visa stor hänsyn,tänker oss in i deras situation som bor där.
Vi är ju mobila går lätt att hitta nya fina ställen.
Gunnel o Bernt

F

F.d. 12156

Guest

Tack Gunnel och Bernt det är sådana kommentarer jag vill ha , kul att fler än jag har fått (skäll)
trevligt att ni vill dela med er
MVH Greven :D

F

F.d. 12156

Guest

jaa du Erling
du skulle inte kunna tänka dig att vidare utveckla ditt argument , kändes lite kort........ om jag inte hade sett uddevalla hade jag trott på norrland med ditt korta utlägg:D

//Greven

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Tack Gunnel och Bernt det är sådana kommentarer jag vill ha , kul att fler än jag har fått (skäll)
trevligt att ni vill dela med er
MVH Greven :D

När någon "skäller" på mej brukar jag tänka så här :

Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience. :)

F

F.d. 12156

Guest

Det som är intressant är ju varför folk blir så arga på oss husbilsåkare .....visst ibland kan man bara konstatera vi parkerar som rövhål:D, men sedan så finns det ingen uppenbar anledning att folk skäller ibland heller:confused: Fast å andra sidan när jag började den här tråden så tolkade ju faktiskt folk tråden som satan läser bibeln .... alltså ville man inte förstå vad jag uppenbarligen menade och svaren uteblev ju inte heller läs i början av tråden och begrunda

fast frågan kvarstår ju.... varför blir folk så förbannade ibland utan synbar andledning när du har parket och ej står i vägen på något sett för dom?????är det jante lagen tror ni....

Du ska inte tro att du är nått bara för att du har en husbil .......................:D //Greven

F

F.d. 12156

Guest

LITE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR KAN NI VÄL

NI KAN VÄL BJUSSA PÅ NÅGRA FLER HISTORIER :):):):):):)
ursäkta råkade trycka på caps lock orkar inte skriva om igen :D

//Greven

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

jo dom parkerar som vi andra kanske lite mer snett i rutan bara :D
/Greven

Du gör väl som jag när du är ute med Camaron strecket på parkeringen mitt under bilen finns väl inget värre än att få dörruttslag i sidan på en bil som är helt rak .
Jag har visserligen 3 cylindrar mindre men har istället en stor stressfläkt ;) :)

F

F.d. 12156

Guest

Du gör väl som jag när du är ute med Camaron strecket på parkeringen mitt under bilen finns väl inget värre än att få dörruttslag i sidan på en bil som är helt rak .
Jag har visserligen 3 cylindrar mindre men har istället en stor stressfläkt ;) :)

För att du ska förstå att jag är en lugn och sansad kille så som ett exempel så får mina döttrar åka i bilen när dom vill och dom är 19 och 20 år..och ja jag har ju inte behövt avliva dom än :p
men skulle något hända så är det ju bara en bil .........och jag vet inte .....kan man frånta dom arvsrätten då om dom förstör bilen ?????? :confused:
//Greven

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

För att du ska förstå att jag är en lugn och sansad kille så som ett exempel så får mina döttrar åka i bilen när dom vill och dom är 19 och 20 år..och ja jag har ju inte behövt avliva dom än :p
men skulle något hända så är det ju bara en bil .........och jag vet inte .....kan man frånta dom arvsrätten då om dom förstör bilen ?????? :confused:
//Greven

Varken jag eller mina barn är sansade ;) så dom får inte låna min ena bil under några omständigheter .

Det är jag som alltid får reparera och det är många gånger kö in i garaget pga. stollekörning .
Jag har bla. en motorrenovering på G till grabbens EVO 5:a för att det skulle gasas lite för mycket samt byta alla kuddar till motor och drivlina i den andra .

Men men äpplena faller inte så långt från trädet men tyvärr så har tummen hamnat fel i handen ;) :) skämt åsido men finns det inte intresse för att meka utan bara köra sönder så vad gör man .

Så nu får vi nog köra på internchatten för det glider ifrån ämnet sorry men ibland får man ju svara på tilltal/tillskrivning . ;) :)

F

F.d. 12156

Guest

det första jag tänkte när jag såg detta :::::
"Jag har bla. en motorrenovering på G till grabbens EVO 5:a för att det skulle gasas lite för mycket samt byta alla kuddar till motor och drivlina i den andra ." Undra hur stort däck kontot är ???????:D Dom har ju blitt så dyra däcken nu för tiden ......

och tråden för oss dit den vill;) själv gasar jag inte mer än vad som behövs för tillfället om det inte finns brudar att impa på förstås :D
//Greven

F

F.d. 12156

Guest

ja det är klart att träffar man på 3 galna danska långtradar chaffisar så kanske man helt klart funderar på att flytta sig oavsett du har rätt eller ej:eek:

Hur är det med dubbelmoralen där ni bor??????? har ni någon bror duktig i grannskapet en sån där som blir galen om ni råkar stå lite snett på ica parkeringen..........som ringer för minsta lilla i våran stad har vi :cool:strandpolisen:cool: "öknamnet" alltså .....duktig kille som snokar bland allt o alla:wub:

precis en sån man vill ha till granne:D

// Greven

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest

Jag fattar inget heller..
Elisabeth

Sätt dig ner i yogaställning slut ögonen och andas sakta:wub: ....Det som behövs är ett öppet sinne .....och förstå att allt här i livet kanske inte förstås av alla här i livet.........har du läst hela denna tråd och ändå inte förstått ,då kan vi invigda antagligen inte hjälpa dig:D
denna tråd samlar kraft i universums inre för att senare bryta samman i ett kaos
;) och allt beror på att bror duktig finns ibland oss
,han skriver upp bilnummer,
han ringer polisen för att vi felparkerat,
han ja .... bara allmänt jävlas med oss husbilsligister enligt hans synsätt att se på oss:wideeyed:
det är vad denna tråd handlar om //Greven :cool:

Toppen