• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur är det med det??

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Hur är det med det??

Jag läste Hundstinas inlägg jag med. Tyckte det var ett bra inlägg där han/hon stog för sin åsikt och gjorde därefter sitt val själv. Kan inte förstå varför inlägget är borta.

F

F.d. 839

Guest

Kölis,

Hundstina skrev själv att hon trodde inlägget skulle tas bort av styrelsen eller annan HBK ansvarig person, om man redan vet på förhand att det skulle ske då ska man inte utmana ödet utan då kallar jag det för provokation :mad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Hundstina gjorde sitt inlägg mitt i natten för att som hon själv angav, det skulle hinna läsas innan webadm tog bort det. Detta eftersom hon visste att delar av det stred mot forumreglerna. Inlägget finns kvar men utan den mening som strider mot reglerna.

Det händer att webadm också behöver vila, så när ett inlägg blir rapporterat av medlemmar för att det strider mot reglerna, läggs inlägget först i "karantän" så webadm kan få tid att göra en bedömning.

Det är fritt att söka medlemskap i Husbilsklubben.se men det är inget tvång eller rättighet, så har man problem med att följa Stadgar och Forumregler skall man inte gå med i klubben.

F

F.d. 4754

Guest

Hej Gunnar.

Stadgarna hittar jag men har nog fått ett hjärnsläpp för jag är inte byxa att hitta våra forumregler.

Var finns de?

Mvh
Knausen

F

F.d. 15719

Guest

Precis så är det ! Den som sig i klubben ger han får regler tåla! :cool:

Och det är även frivilligt att skriva inlägg eller publicera bilder. För mig är problemet inte att klubben blandas ihop med forumet utan att styrelsen blandas ihop med forumet.

Alltså att vissa medlemmar uppfattar att det är styrelsens åsikter som kommer fram i diskussionerna här - men det är ju vi som skriver som får stå för innehållet.

Och när det gäller avgift för medlemskap så slänger jag in en gammal beskrivande fras: Har man inte betalat för biljetten får man inte se hela filmen!

Hittade en annan tjusig formulering i DN i morse, passar på att återge den här när jag ändå har ordet: Ont skall med ont fördrivas: avgifta med avgifter!

/elisabeth :wink:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58574

Guest

Hej! Det är inte underligt att inläggen blir mindre och mindre tack vare svaren man får. Ta mitt inlägg om Alkoholfria möten tex. Jag var bara ute efter om det fanns intresse för sådana möten, men vilken vinkling det blev av vissa personer. Genast om man inte passar in i gängse normer så blir man smutskastad av vissa.
Mvh Frank

F

F.d. 3088

Guest

Hej nyfiken
Kul du skriver, ruska av dig smutskastarkänslan:D

För min del tycker jag att din tråd om alkoholfritt övergick i att rätt många inte ville ha för många ämneskategorier.
jag startade en egen tråd i ämnet karlssons blandning, ha gärna synpunkter. Där finns bara två svar än så länge, blir nog både ris o ros:cool:

Gurra

F

F.d. 6238

Guest

Hej! Det är inte underligt att inläggen blir mindre och mindre tack vare svaren man får. Ta mitt inlägg om Alkoholfria möten tex. Jag var bara ute efter om det fanns intresse för sådana möten, men vilken vinkling det blev av vissa personer. Genast om man inte passar in i gängse normer så blir man smutskastad av vissa.
Mvh Frank
Heder till Dig Frank att Du tog upp detta med Alkoholfria möten. Själv är jag med på fester och tar ett glas eller två men tycker Absolut att Du inte skall bli smutskastad för att Du har den åsikten som Du har. Har faktiskt varit med på fester utan "starka varor" och det har varit jättetrevligt. Skulle önska att vi kan respektera varandra trots att vi har olika åsikter om saker och ting.
Detta gäller naturligtvis inte endast detta ämne utan ALLT.
Man kan inte älska alla eller förvänta sig att bli älskad av alla.
HLS / Kurt.

F

F.d. 297

Guest

:confused:Jag försöker skriva så mycket jag kan för jag tycker om att skriva. Samt att jag o min man gillar denna husbilsklubb. Men det är bara jag som får skriva för gubben min tycker inte om att skriva. Jag tycker jag tjatar på gubben att han ska titta mer på klubbens hemsida för han är både teckniks lagd är verktygsmakare från början sedan har han stiget i graderna under åren så nu jobbar han som IT-ansvarig samt telefoni ansvarig på jobbet så honom skulle ni ha nytta av här i klubben. Men vad gör man när han inte vill? Jag läser inläggen men jag kan inte lägga min näsa i blöt när jag fattar noll av bilar o dyl. Då är det ingen vits att skriva eller svara. Vi är ganska nya här i klubben så jag har inte lärt mig alla funktioner heller vilket skulle vara roligt att kunna. Jag tycker det är full fart här i klubben emot andra klubbar. Men man kan inte sitta klistrad hela dagarna att skriva heller man måste göra andra saker med. Men jag försöker att vara inne och skriva lite varje dag i alla fall. Men vi tänker inte svika klubben aldrig här får man tips från alla håll och kanter vilket är bra.
Var det inte så att husbilsklubben hade en chatt att den skulle öppna framöver eller har jag drömt rätta mig?

Anita med make Risto som inte skriver i Täby:mad: Bara frugan som skriver:):msn_computer::bye::mh4:

F

F.d. 3088

Guest

Aljas

Chatten finnst till vänster på första sidan

gurra

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Det är rätt tankeväckande att läsa forumets regler som kanske skulle ha en mer framträdande plats på sajten. I inägg 27 hittar Du en länk till Forumets regler.

Rycker loss en mening: Dessutom förbinder du dig att vara hövlig och respektera andra Forummedlemmars rätt att ha sina åsikter utan att Du ska tillrättavisa dessa.

Att göra omdömen om de olika trådarnas innehåll tycker jag är alarmerande. Ett exempel är "sandlåda". Jag kan förvisso också tycka så ibland men det kan knappast vara försvarbart att skriva ett sådant omdöme.

Det är ett kraftfullt och effektivt sätt att trycka till forumdeltagare som skrivit i en tråd och konsekvensen blir kanske att någon avstår att skriva i forumet. En viss osäkerhet infinner sig säkert också hos skribenterna. Är det mig han menar?...

Vipps... och så var kanske dessa husbilskamrater borta från klubben. Till glädje för vissa, men en stor saknad av andra.

Det finns för övrigt en funktion "Rapportera inlägget" som är ett alldeles förträffligt sätt att påpeka snedsteg i tangentbordet.

/Knausen

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Läs mitt inlägg nr 12 om ni inte gjort det och fortsätt skriva. Många av oss är "beroende" av att ni skriver om era upplevelser, åsikter och andra erfarenheter.
Strunta i om någon tycker annorlunda---stå för det du skriver och tänker vi kan alla ha nytta och glädje av detta.
Som någon tv kändis i rosa dress sa om och om igen. Ta ingen skit
Trevlig helg Bror

F

F.d. 12156

Guest

ibland känns det som om folk bara vill hitta fel på vad människor skriver,istället för att lägga sin energi på att hjälpa till på forumet så gnäller man bara på hur fel allt är......
:rolleyes:
Hundstina som ett exempel har kommit med flera (smått) negativa yttringar om klubben....och dess innehåll.... hot om att man inte ska gå med vad är det för stil??
om man inte vill vara med så är det väl ingen lag på att man måste elller?????jag har inte sett någon sådan information iallafall (och troligtvis ingen annan heller.....:wink:

så skärp er gnällspikar sluta gnälla på dom som försöker hjälpa andra och tona ner besservisseraktiviten lite så överlever nog denna klubb en lång tid framöver
visa att ni är vuxna människor :D ja iallafall över 18 och får rösta
ps min haka är jävligt stor just nu ...........

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Sticker man ut hakan, får man vara beredd på en smäll, men än sen, det är väl bara att slå tillbaka. Som jag ser det så sätter den som startar tråden, tonen för den samma. Allt som skrivs uppskattas inte av alla, men vi går ju inte till handgripligheter mot varandra. Det är en sak att svara lite "tyket" och en helt annan att komma som nån messersmitt och mästra. Ett citat: "-Att tänka innan man talar, är som att torka röven innan man skiter" (Arne Anka)
Jag tänker fortsätta skriva och jag står för det jag säger. Om någon inte gillar det jag gör, så hör av dig. Antingen har jag väldigt bra på fötterna, eller annars får jag krypa till korset och be om ursäkt. Jag har varit med såpass länge att jag insett att jag inte alltid har rätt, och varje dag lär jag mig nånting nytt.
Alla HBK:are - Fortsätt skriv och dela med er. Vi är många som vill läsa.
Sköt om er
Calle

F

F.d. 4754

Guest

En gång när jag gick med i klubben var det ett rätt stort gäng som hade inlägg och svarade på andras inlägg dagligen, många av er syns inte längre:confused: har ni flytt klubben, tröttnat eller skriver inte av andra anledningar.
Bara nyfiken:D

Gurra

Hej.

Man kan ju fundera över sin tid man lägger här på forumet. Det är ett ganska oekonomiskt sätt att hantera sin tid för att kommunicera. Nu finns det inte så många andra alternativ om man vill hålla kontakt med många andra personer.

Jag vill gärna framhålla liknelsen att vi sitter vid ett stort bord och skriver lappar till varandra. I en liten grupp fungerar detta alldeles utmärkt men ju större gruppen blir desto svårare blir det att hänga med bland alla lappar (inlägg) som skrivs. Har man varit borta några dagar så har det kommit flera hundra nya inlägg. Det är inte lätt att hantera denna mängd av information.

Under Markisen där vi snackar om vad som helst och har det gemytligt har det hittills gjorts över 36000 inlägg. Trettiosextusen inlägg! Det är en ansenlig mängd inlägg.

I Ämnesgrupperna har vi exempelvis Elförsörjning med 3000 inlägg. Gasolförsörjning ca 1500 inlägg. Husbilsköp och import har ca 2500 inlägg. Sköt om husbilen har kommit upp i 8000 inlägg och är den tveklöst största gruppen som handlar om husbilar.

Naturligtvis är det vi själva som avgör inriktningen på klubben men för mig känns det mer och mer som om husbilsklubben är en chattklubb med rallarsvingar och kramar om vartannat. Den gemensamma nämnaren är husbilar men det känns allt oftare som om klubben svävar ut mer och mer. Både på gott och ont. Beroende på hur man ser på det…

Ser man på statistiken över medlemmarnas skrivklåda så är det inte särskilt många som skriver fortlöpande. Anledningarna till detta är säkert många och några av orsakerna har berörts i andra trådar. Jag har fått känslan att jag inte är ensam om mina funderingar men av förklarliga skäl aktar man sig noga för att föra denna debatt offentligt. För egen del känns det mer naturligt att minska på tiden här i forumet… Ett och annat inlägg kan jag nog inte avstå från men nu är det höst och det kommer säkert många nya skribenter till detta forum.

Hälsningar
Knausen

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

...
Jag vill gärna framhålla liknelsen att vi sitter vid ett stort bord och skriver lappar till varandra. I en liten grupp fungerar detta alldeles utmärkt men ju större gruppen blir desto svårare blir det att hänga med bland alla lappar (inlägg) som skrivs. Har man varit borta några dagar så har det kommit flera hundra nya inlägg. Det är inte lätt att hantera denna mängd av information...

Liknelsen vid att vi sitter vid ett bord och samtalar är bra. Det är ungefär så jag upplever det också. När jag träffar andra människor som delar ett intresse brukar samtalet kring "bordet" handla om just detta intresse. Men bara under en kort stund. Efter ett tag glider konversationen iväg till andra ämnen för att kanske så småningom glida tillbaka till något spörsmål i det gemensamma intresset och så vidare. Det känns ganska naturligt.

För mig skulle det kännas konstigt och lite påtvingat om man i en konversation enbart skulle få hålla sig till ett givet ämne. Här på husbilsklubben forum har vi dock försökt att struktuera upp samtalet på så sätt att gasol avhandlas under en ämnesrubrik och elförsörjning under en annan och fiske under en tredje. Ungeför som vid bordet där jag kanske talar om vädret med den som sitter till höger om mig och om luftfjädring med personen till vänster och om resan till Italien med de dom sitter mitt emot. När samtalet snett framme till höger om mig glider in på fotboll så sitter jag helt tyst och hoppas att det snart skall ta slut. Men jag höjer inte rösten och ber dem sluta. Istället hoppas jag finna någon som inte är sportintresserad som jag kan prata om något annat med.

Eftersom det är medlemmarna som formar forumet till vad det är genom sina inlägg så utgör diversefieringen av ämnen i dessa inlägg en spegelbild av medlemmarnas önskemål. Jag tycker det skulle vara beklagligt om vi skulle styra vad som skrivs så länge det ligger inom forumets regler, vanlig artighet och följer det som ibland kallas netikett.

Toppen