Sv: Hundar icke välkomna.
Har man den inställningen till djur så saknas det empati till hela sin omgivning, du vill ha barnfria flyg också väl? Jösses så bittra människor det finns.
Man behöver inte vara bitter eller tycka illa om djur och barn för att man inte vill ha dom inpå sig.
Det har inget med empati att göra.
Självklart så måste vi som har små barn eller de som har djur se till att inte omgivningen störs i onödan. Till exempel kan barn som sparkar boll nära inpå andra kan vara oerhört störande, jag skulle aldrig tillåta att mina barn gör så. Det handlar helt enkelt om att visa hänsyn och respekt till andra människor. En hund som man inte känner, som kommer framrusandes vill jag heller inte ha inpå mig.
Jag tycker mycket om djur för det. Har haft huset fullt av djur sen jag var liten, marsvin, hundar, katter, kaniner, fåglar, fiskar, ödlor med mera. Våra hundar var fostrade att aldrig rusa fram och hoppa upp på folk, eller ens skälla när det kom folk. Självklart släppte vi heller aldrig hundarna lösa på allmänna platser. Man måste, som djurägare, acceptera att alla INTE vill ha djur eller barn inpå sig.
Det handlar som sagt bara om en enda sak: att visa hänsyn och respekt till andra. Hur svårt kan det vara?
/Ludde