Eva & Hasse 9
HBK Medlem
Sv: Hundar icke välkomna.
Det kanske inte finns allergiker i andra länder.
HaDe Hasse
Det kanske inte finns allergiker i andra länder.
HaDe Hasse
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
En valp i en väska på en uteservering?
Man kanske borde förbjuda gäster på uteserveringarna istället, de är nog farligare för de brukar ju kunna puckla på varandra ibland.
Förut hade jag bara en aning, men nu vet jag; Jante finns
Till trådstartaren, Canario:
Nästa gång du besöker Malmö och har din hund med dig, passa på att besöka denna Pub en söndag, då är det speciellt för de fyrbenta vännerna.....
Välkommen till Malmborgen
Se bara på rökningen! Den borde inte heller få förekomma utomhus. Det stinker lika mycket där som inomhus.
Är på besök i Malmö för första gången och bor fantastiskt
fint i Limhamn i vår husbil. Min lilla cocker spanielflicka på 12
veckor är naturligtvis med. Men hon orkar inte gå speciellt långt
innan hon tröttnar så jag var in på en zoo-butik i Limhamn och köpte
mig en liten fin hundväska som även kan dras då den har hjul likt en
kabinväska. Hon undersökte väskburen, gick in och slocknade direkt.
Sedan skulle vi fika, La Grappa på Lilla torg verkade bra och hade en
uteservering som låg soligt till.
Vi slog oss ner men blev genast bortkörda eftersom hundar inte är
välkomna, inte ens utomhus på en i stort sett tom servering, och inte ens i en stängd väska, man häpnar.
Visst, företag bestämmer sin egen policy, men får då också räkna med att få kritik. Det finns närmare miljonen hundar i Sverige och jag lovar att jag ska göra vad jag kan för att informera så många som möjligt om
La Grappas attityd.
Vi kan väl använda oss av den här tråden för att informera varandra om barer och restauranger där våra fyrfota vänner är välkomna samt varna för de ställen där de är portade. För numera är det faktiskt tillåtet att ta hunden med in på restaurang, lagen säger att hundar inte får vistas där mat förvaras eller tillreds, restaurangers matsalar går däremot bra, det är helt upp till restaurangägaren att avgöra.
Tänk om det kunde finnas några hundfria camping och ställplatser.
Tommy R