Kan ju finnas andra orsaker till att alla inte kan ta sig upp till fots, eller hur ?
Ska det vara så svårt att inte skriva sönder trådarna hela tiden va ?
Måste alla upp dit då, för att köa för en selfie?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kan ju finnas andra orsaker till att alla inte kan ta sig upp till fots, eller hur ?
Ska det vara så svårt att inte skriva sönder trådarna hela tiden va ?
För oss var inte målet någon selfie. Vi vet hur vi ser ut utan att behöva fotografera det. Vilka ” Alla” är som du syftar på vet jag inte men betackar mig för den typen av kommentarer i mina trådar.Måste alla upp dit då, för att köa för en selfie?
Jag tycker inte att ni ska ta diskussionen personligt. För det handlar mera om en allmän princip diskussion än om er fråga huruvida man kan ta helikopter till toppen av Kebnekaise. Redan i inlägg #2 finns en länk med tydliga svar. Ändå kommer några inlägg där den som skriver tydligt inte har läst o kollat enligt # 2.! ! Jag har aldrig varit på platsen men googlade lite.
Man kan komma med helikopter till fjällstationen..sen måste man ändå gå en bra bit i ganska stenig terräng... googla så ser man hur det ser ut. Det andra alternativet är att göra en rundresa o få se fjäll, natur och Kebnekaise uppifrån.
Men i er fråga skriver ni på ett sätt som indikerar att ni ville... upp o stå på marken. Men igen, det handlar inte om er personligen.
Vad är det då? Ja, mest kanske frågan kring buller i fjällnatur? Ev onödiga utsläpp av avgaser? Detta måste man väl rimligtvis kunna prata om i en husbilsklubb? Frågeställningarna är aktuella o kommer säkert att så vara under lång tid framåt. Människor flyger kors o tvärs över jordklotet.... jag skämtade lite kring planerna på att börja med "" rymdturism "" . Vad är syftet med en sån resa? Jo att ta en selfie eller att kunna skryta när, om man kommer ner..ungefär? Visst är det spännande men finns ju uppenbart en gräns för hur många sådana resor som kan göras innan det skapar väldiga problem. Det är ganska populärt för husbils turister från länder i Sydeuropa att man ska till Nordkap... varför? I en husbilsklubb måste det gå att fundera kring frågor kring natur o ev utsläpp. Så ta det inte så personligt. När jag läser i trådar här på forumet så kan man ibland ställa sig frågor som.. vad skulle ni där? Men också frågor kring allt som krånglar.. vad ska du ha det till.... just nu verkar det som kylskåp gillar att krångla.... trådarna kring batterer är välbesökta o välkommenterade.....
Utomhus vid områden där tystnad är en väsentlig del av upplevelsen exempelvis i friluftsområden | 40 dB(A) FBN |
För oss var inte målet någon selfie. Vi vet hur vi ser ut utan att behöva fotografera det. Vilka ” Alla” är som du syftar på vet jag inte men betackar mig för den typen av kommentarer i mina trådar.