• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Head Up Display

Status
Stängd för vidare inlägg.

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Ja det kan väl vara en kul grej. Mina bilar har dock inte den egenskapen att de plötsligt och omärkligt går mycket fortare än vad de gjorde nyss, så hittills har jag inte känt att jag skulle behöva hastighetsvärdet i vindrutan istället för att flytta blicken till mätaren lite då och då när omständigheterna tillåter. Utom möjligen på de sträckor i Norge som har hastighetsmätning mellan fartkamerorna. Men jag håller med om att förra generationen av Ducato har mätare som inte är så tydliga som de borde vara.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ja det kan väl vara en kul grej. Mina bilar har dock inte den egenskapen att de plötsligt och omärkligt går mycket fortare än vad de gjorde nyss, så hittills har jag inte känt att jag skulle behöva hastighetsvärdet i vindrutan istället för att flytta blicken till mätaren lite då och då när omständigheterna tillåter. Utom möjligen på de sträckor i Norge som har hastighetsmätning mellan fartkamerorna. Men jag håller med om att förra generationen av Ducato har mätare som inte är så tydliga som de borde vara.
Kul grej? Trafiksäkerhet? Intressant reflektion! Ibland vill vi källforska, ibland inte!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen