Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Vilket lyft, förstår att det ligger ett jättejobb bakom det fina resultatet. Vill tacka alla inblandade.
TommyD
TommyD
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Alla tidigare POI-filer (som ligger under Filer, eller via menyn Husbilsplatser) finns kvar och kommer att aktuellthållas som tidigare. Kanske tom oftare eftersom vi rationaliserat framtagning av dessa. Inklusive till Locus MapKommer det någon koppling till Locus Pro?
I nästa steg av programmet/appen integreras Tömningsplatskartan med alla andra husbilsplatser. Det kommer att täcka in det du efterfrågar, särskilda ikoner på kartan för tömningsplatserna som visar servicen på platsen (och förstås om man klickar på ikonen, kortfattad och detaljerad information).Instämmer i kören - det är ett otroligt jobb och mycket bra resultat. Dessutom upplever jag, som inte är särskilt haj på tekniken, att det är mycket användarvänligt. Tack!
En liten fråga, som jag inte riktigt hittat svaret på: finns det någon symbolförklaring? Det är framför allt symbolen med "husbil med avtappning under" jag är lite nyfiken på; innebär den tömningsmöjlighet för såväl grå- som svartvatten eller endast gråvatten?
// J Peter
Det finns flera sätt, t exToppen, det här ger ett väldigt positivt förstaintryck. Infobilden om platsen ser ren och strukturerad ut. Vad jag kunde önska är att där det finns en länk till en websida för platsen så skulle den öppnas som nytt fönster/flik. Då kan man behålla info om intressanta platser och lätt skifta mellan dem för att jämföra/läsa på.
Må gött
Jan-Åke
Tills vidare måste du klicka på platsikonen, då får du ett "popup-fönster" som visar faciliteterna. Klickar du där på Visa detaljer får du ännu mer info, kan starta navigering dit, mm.
Om du inte var inloggad som medlem (dvs ej inloggad, eller inloggad som intresserad) ser du bara tömningsplatser och demoplatser.Provade på en annan stationär dator utan inloggning då kom bara dom utanför Göteborg upp.
Blockerar du platsinfo ställer sig inte kartan med "Min position" i centrum, varken när du startar HBP (Husbilsplatser) eller när du klickar på kikarsiktet högst uppe till vänster.Provar på en Samsung läsplatta. På frågan om platsinfo blockerade jag. Händer inte mycket sedan. Några prickar vid Göteborg.
På en stationär dator eller laptop finns ju ingen GPS funktion, såvida man man inte själv har en "GPS-puck" ansluten via USB.Stationär dator just nu.
På en stationär
Tillägg 2: Även de flesta surfplattor saknar GPS, i IOS-världen de iPads som inte har SIM-kort. Tror jag (IOS/Apple använder jag överhuvudtaget inte)