kent och gittan
FD HBK Medlem
Sv: "hästkött"
Hej!
Hörde att dom hittat lasange i hästens sängar!
Hej!
Hörde att dom hittat lasange i hästens sängar!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hästa inlägg idag/ SörosetGår det bra med fiskfärs (eller är det inblandad sjöhäst i det med?)
Janne
Det har blivit tröttande med detta eviga Hästkött i media.
Tror att lokalradion en hel dag här i Jönköping hade detta som tema. Vad vill de framhålla? Är det Vegeterianer som vill visa att kött det är inte rätt att äta? Ja vad vet jag, men svaren de fick gick inte i journalisternas väg, De flesta tyckte att det är helt OK att använda hästkött som föda. Och visst är hästkött lika bra som vilket kött som helst. Kan någon så kallad "djurvän" finna något annat djur som används som mat än just Häst som har haft ett fritt och glatt liv innan hädanfärden?
Det vore väl total idioti att inte tillvarata denna resurs i en värld som kallas för svältande.
Hoppas att det snart tar slut på tramset om detta med hästkött som föda åt världen befolkning.
Jag blir så TRÖTT på dessa "muppar" som skall se allt negaivt i alla
och allt.
Ät det ni tycker om gó vänner och skit i alla "miljömuppars" snack.
Ursäkta den sura tonen men någon måtta får det väl ändå vara.
Det har blivit tröttande med detta eviga Hästkött i media.
Tror att lokalradion en hel dag här i Jönköping hade detta som tema. Vad vill de framhålla? Är det Vegeterianer som vill visa att kött det är inte rätt att äta? Ja vad vet jag, men svaren de fick gick inte i journalisternas väg, De flesta tyckte att det är helt OK att använda hästkött som föda. Och visst är hästkött lika bra som vilket kött som helst. Kan någon så kallad "djurvän" finna något annat djur som används som mat än just Häst som har haft ett fritt och glatt liv innan hädanfärden?
Det vore väl total idioti att inte tillvarata denna resurs i en värld som kallas för svältande.
Hoppas att det snart tar slut på tramset om detta med hästkött som föda åt världen befolkning.
Jag blir så TRÖTT på dessa "muppar" som skall se allt negaivt i alla
och allt.
Ät det ni tycker om gó vänner och skit i alla "miljömuppars" snack.
Ursäkta den sura tonen men någon måtta får det väl ändå vara.
Köttskandalen växer!
Nu har de hittat griskött i fisken!
Nästa gång det kanske är hund eller katt i eller ännu värre en råtta.
Skulle det passa dig eftersom du tycker att fusket är OK
framsidan
På tal om Kött. Just nu i skrivandes stund ligger det en urbenad stek från ett Rådjurlår för tining här hemma. Söndag blir det Rådjurstek till middag. Det köttet vet jag precis vad det kommer ifrån, troligtvis heller inte innehållande något slags antibiotika eller annan påvarkan i "uppfödningen". Det mest ekologiska kött som man kan finna Viltkött
Så klart trikiner o becquerel finns ju :