• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Jag börjar nästan tvivla på att fiatägarns är så nöjda. Problemtråden är gortfarande längre.
Har mer än 50% av fisthusbilar ptoblem? :) Glad midsommar från Tylösand:D
Förlåt mig Bestliner, du mäter nu tom längden på denna tråd 60 inlägg och jämför dem med problemtrådens 69 inlägg?!
Jag förstår inte dina tvivel enligt ovan om du baserar dem på din trådjämförelse! Ditt eget unika fall/helt ok men dessa trådar ger inget underlag för statistik/bedömning eller bedömning överhuvudtaget i ditt fall!

Granskar man "problemtråden" som du refererar till, finner man att av totalt 69 inlägg, så skriver;
¤ ca 11 att de har, eller har haft utpekade fel, på Fiat iofs uppblandat med bilar som rullat upp emot 30 år
¤ i ca 5 inlägg tveksamt om det ska benämnas underhåll eller fel (se föreg)
¤ resterande ca 54 inlägg behandlas inte Fiatfel, tvärtom eftersom Fiat nämns i positiva termer (= inte negativa/problem)!

"Problemtråden" borde styras upp om den ska kunna tas på allvar och vara till nytta för dem som verkligen har problem och söker något att hämta ur trådar som dessa! Ett bra och konkret exempel ur det förgångna är "sålletproblematiken 2007" som med sin kommunikation konkret styrde upp och hjälpte många då vilsna HBK-are.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Som du kanske såg på smileisarna var det ett skämtsamt inlägg. Vi kan inte dra några statiska slutsatser alls av bara total 130 svar. Det finns säkert runt 8 tusen fiatbilar i klubben så bortfallet omöjligör alla slutsatser helt och hållet. Det saknas 6 tusen svar men sedan vet vi om fiat gör bra bilar eller inte rent statistiskt.:) Att hålla en tråd ren i detta forum tror jag inte går tyvärr. Vi klarade helgen utan nya bekymmer så med 200 problemfria fiatmil blir det semestertur i mitten på veckan:)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vår Fiat 2,3 model 2007 ruller nu på sjunde året totalt nu 8000 mil - aldrig
några problem - och det hoppas vi fortsätter - men det är ju ett lotteri:wideeyed:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen