• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Litet dålig fart på denna tråd. Jag hade nog förväntat mig många fler positiva inlägg mycket snabbt. Ännu är det nog flera ägare med kvalitetsproblem i problemrapport tråden än nöjda här. Skall man kanske drar slutsatsen att mer än hälften har problem? :) Kanske litet tidigt för det ännu. De som inte har problem är säkert ute och kör:)

Äsch, det är bara att räkna baklänges.
Runda av antalet medlemmar som har haft problem(inlägg) till ca 123 st. Om 8.000 av oss har Fiat så har alltså 7.877 inte haft några problem.

Se där, resultatet klart. Du behöver inte vänta på att tråden skall fyllas :D:D:D ;)
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Kört ca 8000 mil med två Fiat Ducato 3.0 manuell. Inga problem med bildelen överhuvudtaget.
 

Karlshall

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
13800
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Har haft fyra Fiat med olika motorer och olika Hus,har aldrig haft problem varken med gamla eller nya.:):):)
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Jo jag har haft problem vid senaste besiktningen blev där anmärkning på vänster vindrute ntorkare, så den har jag bytt, och ibland vibrerar det i bilen när jag backar, och den är bara 5 år gammal.

mvh Bertil
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Inga problem...blev inkallat via chassikontroll med gult ljus ..någon slang blev utbytt....nu är det grönt
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    362,1 KB · Visningar: 1
F

F.d. 9667

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vår 2011 med 130hk motor har gått 2000mil utan några som helst problem bara går och går.Det som uppstått var vid första besiktningen att halvljuset stod för högt men problemet var stt besiktningsmannen ej förstod sig på regleringen av höjdinställningen.
Lasse:)
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Fiat 3,0, Rapido 9086 DF 2008, rullat 8500 mil utan problem, Bara service o byte av olja.

Lasse
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Alldeles i början av 2000-talet köpte jag en Dethleff alkov på Fiat-chassie och körde den utan problem flera hundra mil över sommaren, men jag sålde ändå bilen innan vintern kom eftersom den slirade på vått gräs på plan mark hemma på tomten.
Men jag var lite bortskämd med framkomlighet på vintervägar efter att ha kört med en Pillos alkovbil byggd på ett fyrhjulsdrivet Peugeot-chassie under flera år, annars hade jag kanske behållit bilen längre? Den var i vilket fall behaglig att köra och tämligen välutrustad för sitt pris och fungerade oklanderligt på sommarvägar.

aake
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Äsch, det är bara att räkna baklänges.
Runda av antalet medlemmar som har haft problem(inlägg) till ca 123 st. Om 8.000 av oss har Fiat så har alltså 7.877 inte haft några problem.

Se där, resultatet klart. Du behöver inte vänta på att tråden skall fyllas :D:D:D ;)

123 med problem(inlägg) och 27 utan problem(inlägg), alltså 75% av Fiatägarna har problem.
Experten
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.337
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

123 med problem(inlägg) och 27 utan problem(inlägg), alltså 75% av Fiatägarna har problem.
Experten

Sannolikheten att Fiatägare utan problem ska skriva är väldigt liten,
Motsatsen, problemägare, skriver för att få hjälp o tips
Alltså förvanskas statistik i dylika jämförelser
 
F

F.d. 9667

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

123 med problem(inlägg) och 27 utan problem(inlägg), alltså 75% av Fiatägarna har problem.
Experten

Statistik kan man läsa som fan läser bibeln.Det viktiga är att man är nöjd med sin produkt eller att man får den hjälp som förväntas om problem uppstår.Ingen skall inbilla mig att någon hb eller annan produkt är problemfri.
Sedan finns det tre former av lögn: lögn,förbannad lögn samt statistik.
Lasse:)
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.193
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vi har haft husbil med Fiatchassi sedan 1999 och har inte haft några bekymmer hittills med dem. Bara rullat och rullat bortsett från service och byte av kamrem. Den senaste, en 2,3 150, 2013 års modell har nu gått ca 2000 mil och är hittills den piggaste och roligaste bilen att köra.

Tur att det blev en Fiat, för av statistiken att döma i detta forum så finns det ju inte en enda av övriga chassimärken som är nöjda.:confused:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vi har haft husbil med Fiatchassi sedan 1999 och har inte haft några bekymmer hittills med dem. Bara rullat och rullat bortsett från service och byte av kamrem. Den senaste, en 2,3 150, 2013 års modell har nu gått ca 2000 mil och är hittills den piggaste och roligaste bilen att köra.

Tur att det blev en Fiat, för av statistiken att döma i detta forum så finns det ju inte en enda av övriga chassimärken som är nöjda.:confused:

Vi kanske får starta en tråd för dem också så att de inte känner sig utanför. Problemtråd för M-B finns det redan men den är nästan tom vad man nu skall läsa in i det.
För Ford, Iveco och MAN saknas info men de är säkert ute och åker med felfria bilar.:)
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vi kanske får starta en tråd för dem också så att de inte känner sig utanför. Problemtråd för M-B finns det redan men den är nästan tom vad man nu skall läsa in i det.
För Ford, Iveco och MAN saknas info men de är säkert ute och åker med felfria bilar.:)

Där fins även Renualt chassi
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Japp, Fiat är helt felfria och ger en bekymmersfri semester. Har läst broschyren som redovisar all fakta om Fiat.

DucatoCamper_22p_Svezia.pdf (sida 2 av 10).jpg
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Det jag är mest impad egentligen är hur fint de gamla bensinarna gick.
Vi hade flera stycken som hade gått närmare 20.000 mil. Trots att det egentligen var motorer från 50 talet i grunden.
Alltså motorer med justerbara ventiler, brytarspetsar, förgasare med dess vanliga slitage , men trots allt så var det riktiga slitvargar som gick jättefint med lite lagom pill.
Jag hörde heller aldrig nåt om några växellådor som "vreds" sönder, fast vridet var väl inte så värst;).
Men vi hade bl.a en helintegrerad Solifer med brevlåde motorhuv......då gav servicen garanterat blodiga knogar och vackra ord:oops:

Men, men vem brydde sig om sånt då...........
Instämmer till fullo 15 tusen mil inga problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen