Calle Bonath
FD HBK Medlem
Sv: Hälsning från Sicilien
Väntar med spänning på fortsättningen.
En sån tur att ni blev varnade i tid.
Calle
Väntar med spänning på fortsättningen.
En sån tur att ni blev varnade i tid.
Calle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Efter en lugn natt, om man bortser från kärlekskranka katter är vi nu tillbaka på ställplatsen. Ingenting är förstört och havet ser ut att ha lugnat ner sig. Så nu räknar vi med att stå kvar. Vi har varit härnere i fem vintrar och detta har vi aldrig upplevt tidigare, det måste vara något konstigt fenomen eftersom det var i princip vindstilla. 1 - 3 meter per sekund. Slutet gott allting gott
P.S Vi var och fotade där Maganucos ställplats var innan vågorna kom D.s
Vi fick en strålande solig dag igår, all tvätt blev åtgärdad och torkad. På eftermiddagen blev vi bjudna till det italienska paret som ni kan se på bilderna. Vi satt i solen och fick Milanokaka och ett porlande rosa italienskt vin till, jättegott. Det här paret hade varit i Sverige flera gånger och berättade om sina upplevelser.
Håll i er! Här kommer en av dessa! med husbil i Stockholm för ca 10 år sedan. Det är sommar och hela stan i sin vackraste blommning. De kör runt och till sist hittar dom en underbart vacker ställplats "mitt i stan". Dom parkerar och blir kvar i en vecka, visst dom har sina funderingar varför inga flera husbilar kommer men dom tänkte att det kanske är inte så vanligt med husbilar i Sverige. Dom var supernöjda där dom stod, nära in till Stureplan, Kungsgatan, slottet och det var så vackert där dom stod och dom satt ute i grönskan och åt frukost. Det bästa av allt, det var GRATIS! Men efter en vecka upptäcker dom en lapp på framrutan vänligt skriven av polisen, att man får inte campa här i Kungsträdgården!!! Obs! Inga böter. Då började dom fatta att det var inte en ställplats så det var bara att packa ihop och tacka för sig. Det kändes förlösande gott med ett härligt skratt efter nattens bravader.Fricamping på Sicilien
Nej ingen allemansrätt i Italien.
Jag tror vi i Sverige är ensamma om detta. Det gäller att vårda den så länge vi får ha den kvar!
.............. Men på måndag skall vi börja dansa swing....
Mvh Lena Och Jan från Gotland
Hälsning till NorgeLa en nysjerrig nordmann spørre om hvordan man vet at det er et swingarrangement i München? Swing er en fantastisk fin aktivitet, men vi har selv ikke reist lengre enn til Ærø i Danmark for å swinge oss en uke eller to. (Det blir en reise på ca 1800 km tilsammen)
Hej BosseÄr det inte lämpligt att diskutera swingdans i en annan tråd, denna tråden heter hälsning från Sicilien.
Mvh
Bosse