Aprilväder
HBK Medlem
Vill du hälsa, gör det - vill du inte hälsa, låt bli. Vad är problemet?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Min älskade hustru vinkar alltid som en besatt mot mötande husbilar, det gör mig glad för om hon är lycklig är jag det också. Hur j*vla svårt är det att lyfta ett par fingrar från ratten? En hälsning från någon annan gör en glad, vare sig den som hälsar menar det eller skiter i det.
Om du går ombord på en buss och föraren säger hej eller tittar på dig som om du kom ombord med en flådd katt, insmetad i rävskit, vilket gör dig gladast?
När andra medlemmar tror att de har makten att bestämma hur andra skall gör, så finns det ett ord för detta.
Sedan så blir jag lite förvånad över att du tycker att inte jag får ha min åsikt, när jag anser att du ska få tycka och tänka precis vad du vill, det kallas iaf demokrati och den försvarar jag till 100%.När andra medlemmar tror att de har makten att bestämma hur andra skall gör, så finns det ett ord för detta.
Vi vinkar på alla husbilar i hela världen och sen blinkar vi med helljuset på Dethleffsbilar.För 20 år sedan var vi inte så många bilar, då var det vanlig att man vinka, men i dag det för många bilar så i bästa fall vinkar man på samma husbils märke.
Hoppas någon annan styr när du sitter och räknar.På vår nuvarande tur har jag bara svarshälsat.
Men jag tror att 100% av mötta tyskar hälsar, ca 90% av norrmännen och 50% av svenskarna.
Av svenskarna har nog 85% varit över 60år.
Så det stämmer nog att den yngre generationen aldrig upplevt ett liv med få husbilar som man hälsade på...