• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

G

Göran T625

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Ja tack! Tackar på förhand för erbjudandet!

HB-hälsningar

Göran 292
 
F

F.d. 425

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Är det fortfarande möjligt att få denna FON helt gratis? Kanske till och med inklusive antenn? Har inte läst hela tråden men skall man rekommenderas av någon?

Skall hålla oss i Sverige i år då det är första året vi är med husbil, men framöver så hägrar övriga Europa.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej Kingen, promotion code är en kod man får för att kunna utnyttja ett erbjudande. Fonera t.ex ger en promotion code att använda vid beställning av FON för att få det gratis! Dvs har du det, får du FON gratis, som jag.
Hälsning jyrkla
 
F

F.d. 425

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Jyrkla!!
Menar du att med en promotioncode så går det att få FON:en gratis? Någon som har denna promotioncode att skicka mig.....?
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Husbilsklubben erbjuder sina medlemmar gratis fon.
Vi har fått 30 koder som vi delar ut till medlemmarna.
Detta innebär att när du registrerar dig hos fon, skriver du in den kod du får tillsänt dig, sen kommer fonen hem till dig kostnadsfritt
Anmälan skickas till service@husbilsklubben.se så skickar jag koden
Skriv ert namn och medlemsnummer

Kent
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Finns det fler medlemmar som vill ha en fon gratis
Anmälan gör du i inlägget ovanför
 
F

F.d. 29761

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej!
Vi anmälde oss i slutet på mars månad genom kampanjen där en abonemt kunde ge bort en "fon" till en vän. Vi har fått medlemsmail från "fon" osv men ingen apparat.
Hur är det med er andra som har beställt? Tar det lång tid eller har vi missat något?

Hälsningar
SoLen
 
F

F.d. 425

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Har beställt en till priset av 0 Euro och undrar nu hur stor räckvidd den har?
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Man skriver att fonen skall levereras 7-10 dagar efter beställning
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

SoLen!
Vi har inte heller hört något.
Blir allt mer skeptisk till Fon för oss som håller till i scandinavien då det börja poppa upp trådlösa bredbandsleverantörer som har räckvidder över hela städer.
 
F

F.d. 425

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hmmm så om mitt trådlösa internet skall fungera måste jag stå 50 meter från någon som har Fon? Sannolikheten känns ganska liten.....som någon sagt tidigare...vissa bredbandsleverantörer levererar i hela städer nuförtiden.....måste ju fungera mycket bättre......

Anders
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Den ena utesluter inte den andra, använd den öppna trådlösa förbindelse som för tillfället dyker upp.

Vi har kopplat upp oss både på kommunala WIFI, FON och privata WIFI under våra resor i Europa. Som Kajsa Varg sa; "Man tar vad man haver".
 
F

F.d. 425

Guest
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Rätt så
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej Gunnar. Jag gjorde som Du sa per telefon.Böjade om från början och plötsligt visade det sig genom ett mail från Fon att jag var registrerad . Nu ser jag med spänning på om det kommer någon FON.utan kostnad.Tack för hjälpen! Önskar ER en Mysig midsommar i Brösarps Backar.Mvh Lasse-125
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

För den som vill utöka täckningen på sin FON WiFi router så finns nu även en antenn "La Fontenna". Den ökar styrkan på signalen fem gånger och finns med en 3 meter lång sladd så den enkelt kan anslutas till en FON router (observera att Fontenna endast kan användas till FON WiFi routern La Fonera, inte till tidigare Linksys modeller!).
Då borde väl räckvidden bli längre än 50 m.

MVH Pelle
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej från HBK 559

Detta läste jag idag på det svenska FON forumet.

Fiesta Fonera!
FON släpper idag ett antal nyheter:
1 - Försäljningen av den egenutvecklade WiFi antennen "La Fontenna" startar idag. Priset ligger på 19.95€ men blir endast 2€ om du samtidigt köper en Fon WiFi router.
2 - WiFiAds - Om man kopplar upp sig mot en FON router men inte är FON medlem så kommer man från och med nu kunna surfa gratis i 15 minuter mot att man ser en 30 sekunders reklamfilm (som handlar om FON!). Varje gång en besökare ser reklamfilmen på just din FON router så får du 5 cent av FON.
3 - Bill kommer från och med nu även kunna surfa gratis från på andra FON WiFi punkter och inte bara Linus som tidigare. Du har nu därför inget på att förlora och själv bli en Bill, logga in på FON så ställer du där om din profil.
4 - fon.com har gjorts om delvis och uppdaterat sitt utseende
5 - SMS - betalningar. För dig som vill köpa WiFi access från en FON router så finns nu även alternativet att betala via SMS. Detta kommer först göras på test i Spanien innan det erbjuds som ett alternativ i andra länder.
Have FON! :)

M.V.H.

Ronald Hallberg, SM7WDL, HBK 559
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej från HBK 559

Håller med !
Ta vad som finns bara det är gratis.

Vi var i USA/Canada i Mars månad och där har dom kommit mycket längre än vi, gratis WiFi på dom flesta Hotell & matställen.

Så FON är bara en möjlighet ytterligare att surfa gratis.
Synd bara att dom inte bara lägger ut dom som verkligen är QRV = har sin FON router på 24/24.
Du kan ju hämta POI's till din navigator så du kan hitta ett ställe att surfa på när du åker runt i världen.
Men tyvärr så som det är nu så kan du köra runt till en massa som inte värkligen funkar :-(.
Skall påtala detta på den svenska FON forumet och hoppas då på en ändring.

En bra grej, har ni eran route klar för er innan ni åker iväg så titta in på kartorna och kolla vem som verkligen är på 24/24, det är då dom som har en rund Grön ring med en VIT stjärna i mitten!
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej från 559
Köpte en Skype telefon och i den skulle det ingå en La Fonera.
Fick skriva flera gånger och påtala till FON att jag ville ha det jag betalt för !
Men numera ligger allt i samma förpackning.
Men det kan ta tid för tillverkaren av La Fonera för dom hinner inte med att tiillverka dom i takt med vad som beställningar ramlar in och FON är lite dåliga på att skriva och tala om det för kunden.
Kolla in på det svenska FON forumet, där får ni info på svenska !
Ni kan ju tänka er hur många La Fonera som skall ut till kunder som får det gratis.
Man får nog ta det som det är och ha lite tålamod innan den dyker upp och om så inte är fallet så får man skriva och påtala detta och så löses nog problemet som i mitt fall.

Ha det bra med FON och som i vårat fall vi är nöjd med FON för jag har verkligen haft nytta av det i USA.

Och bara en grej till, Ni som nu har FON hemma sätt upp det så dom som kommer till er spot vet vad som gäller.
Har varit runt i Malmö och sett att flera inte riktigt fått till det och döpt sina FON spots som sig bör :-(
Dom som nu kan, kan väl kanske hjälpa dom som inte riktigt kan få till det.
Ni som känner att ni inte kan få till det riktigt var inte rädda för att fråga om hjälp !
Jag kommer gärna hem och fixar till det om ni känner för att det inte är rätt det ni inte fått till.
Var utanför en FON Spot i förra veckan och där hade man inte fått till det med nya namn så det var MyPlace och FON_AP

Tror att den som ägde La Foneran bad mig att flytta mig för att han skulle backa upp med sin bil för att lasta en massa påsar han burit ner i trapphuset. Numret var 19 på gatan om du känner igen dig :) Jag satt i en bil som det stod JEDE på hela sidan av bilen.

Have FON and take care på era resor.

Nu väntar jag på min dekal så att jag kan klistra på den på min husbil och visa att jag är en HBK medlem.
FON dekal sitter det redan en !!!
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Sv: Gratis, FON-trådlösa Internetuppkoppling i husbilen

Hej
Beror på hur du själv sätter din La Fonera
I ett fönster mot sidan där du själv tänker att användarna skall vara så kan den nå CA: 100 meter eller lite mer,
Men har du den inne i huset eller lägenheten så är den väldigt begränsad, ca: 50 M
Själv har jag satt yttre antenn på en av dom och det ökar radien betydligt !
 
Senast ändrad:
Toppen