• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvattenpump

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gråvattenpump

Visst kan man trycka på knappen och pumpa ut gråvatten under körning.

Den som legat bakom en bil i regnväder vet nog hur det ser ut på framförvarande bil med allt regnvatten som yr runt bilens bakände. Så lär det se ut på min bil också om jag släpper ut gråvatten under körning. Hela aktern lär bli blöt. Mest vatten visserligen men ...

Och vad säger dom som ligger bakom speciellt knuttarna?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.267
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gråvattenpump

Trodde faktiskt att det ganska klart framgick av mitt inlägg att det kanske inte är det lämpligaste att tömma gråvatten under färd. Vad motorcyklister säger vet jag inte eftersom jag inte "trycker på knappen" under färd.
 
F

F.d. 5323

Guest
Sv: Gråvattenpump

Kabe har valt pump för tömning av gråvattentanken, med både för- och nackdelar. Själv tycker jag det är en finess att kunna tömma vid tömningsstället utan att lämna förarplatsen.

På vår sista kabe satt knappen till pumpen på förarstolens stativ. bara att trycka så tömdes vattnet ut både under körning!!! (Miljösvin) och annars, funkade bra utom vintertid då bakhjulet sprutade upp vatten så det bildades en isklump på utloppet.
 
Toppen