• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasoltank Alu vs Stål

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Har hört någonstans att Aluminiumflaskor inte är godkända i vissa länder, då tänker jag på fast monterade.
Vilket är bättre Alu eller Stål förutom vikten?
Vad för typ av mätare finns det som placeras inne i bilen för att ha koll på Gasolmängd?
Har letat på forumet men inte lyckats hitta svar på dessa frågor.
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Jag säljer slang dagligen, men tyvärr är min a-givare mer grossist än butik. Inga problem att handla från oss om vi finns i din närhet, men tyvärr finns vi bara på dessa ställen. Hbg, Malmö, Gbg, Sthlm, Skeå och Luleå. För er som bor i norr är det bara att hojta till. Jag hjälper er gärna.
Ola
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Jag har två st W8 sedan ett år. De fungerar precis som det är tänkt, MEN se till att skydda plattan från all typ av fukt/vatten eller kondens. Det lilla kretskortet i den är INTE på något sätt skyddat mot fukt utan den kommer att gå hädan inom några månader.
Många gasolboxar är ganska öppna undertill, så se till att skydda så att vatten inte sprutar in vid färd, för då blir det till att köpa ny våg :(
Från deras egen sida:
"W8 är producerad både för camping, marint och stuga/hemmaanvändning. All elektronik är skyddad med en tunn film vilket gör att W8 tål fukt och kondens."
 
Toppen