• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Visste att gasolen var dyr i Norrland men man klarar sig inte utan så det är bara att fylla på då en tub blir tom oavsett var man befinner sig. Stannade i Jämtländska Bispgården för byte av en P11. Medan jag lyfte in den i bilen betalade frugan. När vi åkte sade hon att det var dyrt: 998 SEK!

För mindre än ett år sedan kunde jag byta en 10:a komposit för under 300 i hemtrakterna.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.725
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Tänkte fylla på idag hos gasolgubben i Falkenberg . Men det var stängt åker mot Gränna i morgon finns det någon som fyller gasol i trakten av Jönköping /Gränna?
 
Senast ändrad:

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Tänkte fylla på idag hos gasoltuben i Falkenberg . Men det var stängt åker mot Gränna i morgon finns det någon som fyller gasol i trakten av Jönköping /Gränna?

Kem gas i södra delarna av Jönköping fyller gasol.
Ligger på Barnhemsgatan 20

Öppentider 07.00-16.00
Lunchstängt 12.30-13.30
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
För att visa skillnader så fyllde jag 36 liter gasol för 224 kr i Polen. 2,39zt per liter vilket motsvarar cirka 140 kronor för en 11kg flaska.
Det blir cirka 0,98 öre per kwh. Man förstår varför de som har dessa gaspriser inte installerar elpatron
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
908
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jag tycker att vi ska vända lite på diskussionen. Tänk vad bra att det fortfarande går att köpa en flaska Gasol ute i den Norrländska glesbygden. Även för er sörlänningar som gör lite enstaka besök för att njuta av vår fantastiska landsdel häruppe.

Och fundera gärna lite på hur det kan vara att driva en näringsverksamhet där det kanske bara går att få vettiga intäkter under turistsäsongen och där transporter mm kostar bra mycket mer än i södra Sverige.
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Visste att gasolen var dyr i Norrland men man klarar sig inte utan så det är bara att fylla på då en tub blir tom oavsett var man befinner sig. Stannade i Jämtländska Bispgården för byte av en P11. Medan jag lyfte in den i bilen betalade frugan. När vi åkte sade hon att det var dyrt: 998 SEK!

För mindre än ett år sedan kunde jag byta en 10:a komposit för under 300 i hemtrakterna.
Hej !
Vid senaste bytet betalade jag 390:- för byte av en pk10 på Byggmax i Skellefteå, som väl måste räknas till Norrland. Grova generaliseringar blir ofta missvisande. Man får betala betydligt mer om man byter på "fel" ställe i södra Sverige. Förra året var priset 340:-
 
Toppen