Hej, rensat med nål, menar du hålen uppe i brännaren då.
Själva munstycket i den brännaren under diskbänken är svårt att komma åt.
Om du lyser och tittar in i hålen på panelen så ser du en mässingsstav på tvären en bit in, på baksidan av den sitter själva hålet som är munstycket och blåser gasolen tillsammans med luft upp till brännaren.
Konstruktionen gör att det är sådana där tysta lugna lågor som är känsliga för drag även in i hålen, och det ger ingen sådan där lite fräsande låga om det är det du saknar.
Det besvärliga om det börjar bråka är för att komma åt munstycken och kolla att det inte kommer in tjuvluft vid vreden och då måste man plocka sönder allt och därmed så behöver diskbänken plockas bort.
Själva brännarna sitter med bajonettfattning och går att ta bort, och måste bort om man tar bort diskbänken, men det finns en packning både över och under diskbänksplåten som ev. behöver bytas mot nya.
Om den uppför sig underligt så kan den ta in luft i vreden till gasolen för det är mässingskonor som tätas med liiite specialfett, och bör plockas sönder om någon ex. smörjt med 556 eller något som tvättar bort gammalt fett men inte tätar konorna.
När allt är sönderplockat så kan man öka på hålen i munstyckena någon tiondels m.m. om man vill.
Rätt mycket pill, och man bör/måste veta vad man håller på med när det gäller gasol.
Därför kan man skriva vad man kan göra, men inte hur man skall göra, för vet man inte det själv så kan det vara bäst att låta bli, i all välmening.
Den undre är komplett, den övre har borttaget munstycke och lufthylsan ligger lös som synes. Det som syns av brännarna är det som sitter under diskbänksplåten, och den lite brunröda ringen är ena packningen och en likadan sitter på ovansidan under brännaren.
Visa bilaga 235222
Gasolröret som sitter på tvären under, och ger gasol till vreden, och tätningarna där måste man också ha stenkoll på.
Nippeln i bakkant på vreden och som är lossad på det övre är tändsäkringarna som stänger gasolflödetefter ca. 20 sek. om lågan slocknar.
Munstycket är det som syns ovanför pilen mellan mässingen och lufthylsan, där sitter även en O-ring som tätning.
Visa bilaga 235223
M. mycket v. h. JANKRO.