• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Gasolkök

tklev

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
34793
Medlemskap
2024
Har en -90 års hymer camping med 2lågigt gasolkök enl bild!
Hur får man ”fart på ” lågan! Har rensat med nål men ingen förändring?
Ibland när det är på eller vid avstängning låter som en knall seså kommer det liten låga ur hålen på mitten på panelen innan det slocknar o jag måste tända om???!

Tommy
 

Bilagor

  • IMG_7874.jpeg
    IMG_7874.jpeg
    1,9 MB · Visningar: 44
Lösning
Ifall du nu ger dej på att skruva isär något i gasolsystemet, så glöm inte att kosta på en provtryckning/täthetskontroll hos en behörig verkstad, billig säkerhet i förhållande till riskerna.
Tack för tipset! Jag gör så! Du kan läsa mitt svar till Jankro hur jag tänker! Tack så hemskt mycket för seriösa svar o tips!

tklev

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
34793
Medlemskap
2024
De brukar/brukade faktiskt finnas i plastpåsar på campingfirmor, men det behövs en firma som varit igång länge med delar och det är ju äldre kök som har de här packningarna.
Det går ju att själv göra dem av bra vämetåligt packningsmatrial, men det kan vara någon eller blandning av de här ev. Mät först storlek som skiljer liite, och noga tjockleken på dina gamla, så att bajonettfattningen blir bra åtdragen.

Och/Eller

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Ps. För övrigt så går det att hitta massor på den här firman i Karlstad och även några få andra rena gasolfirmor.
Tack för all hjälp du gett mig! Utan sådana som du hade jag inte gjort detta! Nu är allt klart , varit o provtryckt med ok resultat! Förkortat vattenkokningstiden från drygt 20 minuter till 8, och helt annan fräs o låga! Lite jobbigt men allt har gått utmärkt! Med vänlig hälsning, Tommy
 
Toppen