• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolkök från Biltema

annettehn

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Goldwing o Jomis
Ja, som Jomis skrev så räcker dom "förvånansvärt länge" och det är svårt att säga i tid.
Jag förbrukar en 4-pack per säsong och då åker jag ganska mycket motorcykel och ligger i tält. Då lagar jag all mat och värmer kaffevatten på den.
Som vi sagt tidigare är det svårt att säga,,, beror ju på vad man lagar,, hur det blåser mm.
Om jag tänker tillbaka på förra sommaren så campade jag nog 8 helger med mc och lagade all mat (pasta, potatis, nudlar, köttbullar i sås och värmde medhavd mat hemifrån samt kaffevatten 2 ggr/dag)
I husbilen, när jag fiskade strömming och därefter stekte ganska mycket (smarrigt med potatismos till eller bara på knäckebröd). Flera gånger "osig" mat då man inte vill ha lukt i husbilen.

Så du ser att det räcker till mycket... En fyra-pack kostar ca 50-60 kr så har du inte redan köpt en så gör slag i saken direkt.
Lycka till med matlagningen framöver.
// Annette
 
F

F.d. 52969

Guest
Sv: Gasolkök från Biltema

Vi köpte nåt liknande på Jula förra våren. Suveränt när vädret tillåter att steka fisk, lök, pyttipanna m.m utan för husbilen. Praktiskt också att ha maten nära sig om man vill värmehålla. Köpte två gasflaskor direkt så att man är säker på att ha gas. Fick tipset av Schmid när vi var på en resa tillsammans. Dom hade nåt liknade också.
Kan varmt:wideeyed: rekommenderas.

Leif
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Liten och smidig gasgrill. Använder också grillplattan, men till köttbullar må stekpanna användas. Vid längre stillastående använder vi större gasgrill utomhus ansluten till husbilen.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Hej Getingen och/eller Esbjörn!

Försök att förklara hur jag och andra som undrar skall använda grillplattan som jag köpte på Jula á 99:-, för bästa resultat.

Enligt embalaget skall det gå att få "rökfri stekning på gasolspis", så frågan är om man kan använda den inne i husbilen utan denna olägenhet.
//Conny
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Conny!

Vi har också den lilla gasolspisen och grillplattan från Jula, och tycker båda är bra till saker som andra redan har beskrivit när man inte vill ha os i bilen.

Vad det gäller grillplattan använder vi den till att grilla några korvar, hamburgare, några tunnare köttbitar, biff och liknande, och till detta funkar den kanonbra.

Vi har även en större gasolgrill med, och den använder vi till sådant som tar längre tid, eller om vi grillar till flera.

Du ska absolut inte använda den på annan spis än den är avsedd för.

//Tommy
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Hej Conny
Förstår inte egentligen frågan/problemet grillplattan skall du ju använda till det lilla gasolköket utomhus.
Grillplattan använder till korv , kött , hamburgare och annat lättgrillat om man stannar för snabbstopp eller sitter ute en kväll.
Denna grillplatta gör ju så att fettet rinner ner i uppsamlingskärlet, hoppas nu att detta löste problemet för dej
Smaklig måltid
 

Hagaborg

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
600
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Hej Bengan49. Model, pris och var är den köpt? Ser inte ut att ta upp mycket plats och den har egna ben. Mvh Christer.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Gasolkök från Biltema

Hej Getingen och/eller Esbjörn!

Försök att förklara hur jag och andra som undrar skall använda grillplattan som jag köpte på Jula á 99:-, för bästa resultat.

Enligt embalaget skall det gå att få "rökfri stekning på gasolspis", så frågan är om man kan använda den inne i husbilen utan denna olägenhet.
//Conny

Grillplattan är kupol-liknande i sin konstruktion. Därför inte lämplig till köttbullar, men mycket bra till platt mat, t.ex. fisk, kotlett osv som inte rullar av.
 
Toppen