Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Finns bara en grill.Vi har planer på att skaffa gasolgrill och önskar få råd på vad man ska köpa! Den ska vara bra, smidig, enkel att rengöra, helt enkelt bra för husbils livet, har kört med liten kolgrill länge.
Vi har planer på att skaffa gasolgrill och önskar få råd på vad man ska köpa! Den ska vara bra, smidig, enkel att rengöra, helt enkelt bra för husbils livet, har kört med liten kolgrill länge.
Säkert bra grejer men onödigt stor för två personer och nästan 15 kg i garaget är mycket om man kan klara sig med en mindre grill. Köpte en Cadac Safari Chef II i våras och är väldigt nöjd. Träffade en campare i somras som hade använt en sådan i över 30 år påstod han. Det räcker för mig hållbarhetsmässigt.Finns bara en grill.
Weber Q 1200..
Supergrejer..
Håller lääänge..
Elgiganten...
Gör vi också fungerar väldigt bra. Men vi använder vintergas som gasolkungen rekommenderar även på sommaren.”Hur upplever ni era Cadac? Får ni upp hettan i dom tillräckligt?”
Vi kör på en Cadac Safari Chef II med engångsburkar. Det är full sprutt på grillen även i sträng kyla och vi är väldigt nöjda.
GokvällGör vi också fungerar väldigt bra. Men vi använder vintergas som gasolkungen rekommenderar även på sommaren.
Använder du gas till värme el kyl samtidigt som grillen räcker det kanske inte tillHmm. Då får jag kanske kolla upp mitt gasoluttag till att börja med.
”Hur upplever ni era Cadac? Får ni upp hettan i dom tillräckligt?”
Vi kör på en Cadac Safari Chef II med engångsburkar. Det är full sprutt på grillen även i sträng kyla och vi är väldigt nöjda.
Vi pensionerade vår Cadac Safari Chef i somras då den har för låg effekt. Köpte en Wecamp som har 3400W. Det gör att kan få ordentlig färg på en köttbit. Har använt hela vintern i Spanien. Mycket nöjd. Inkopplad till husbilens gasuttag.Vi har planer på att skaffa gasolgrill och önskar få råd på vad man ska köpa! Den ska vara bra, smidig, enkel att rengöra, helt enkelt bra för husbils livet, har kört med liten kolgrill länge.
Jag alternerar mellan Safari Chef 2 och Weber 1000 i husbilen. Använder Cadac snabbkopplingar för att enkelt byta mellan Pc5 och Campingflaska i båda grillarna verktygslöst.Jag är lite förvirrad ang. Safari Chef 2. Jag köpte en beggad på Blocket nyligen.
Vid köpet frågade om den var för lösa engångsbehållare eller för slang, jag fick till svar att man får köpa till en slang, sen pratade vi inget mer om det. Jag fick intrycket att den var för engångsbehållare och att man kunde köpa en slang till om man ville använda det.
Men så verkar det inte vara verkar det som, på undersidan av grillen är det en nippel med utvändig gänga ca dia12mm.
Då bör den väl vara för slang och regulator?
Kan man då använda stora flaskor tex Pc5/Pc10 med regulator?
Kan man även använda engångsbehållare med en regulator anpassad för dessa?
Går det även att använda de små blå campingflaskorna med regulator för dessa?
Jag alternerar mellan Safari Chef 2 och Weber 1000 i husbilen. Använder Cadac snabbkopplingar för att enkelt byta mellan Pc5 och Campingflaska i båda grillarna verktygslöst.